28 خرداد 1400 - 13:44
ایبِنا بررسی کرد

دلار در آخرین هفته خرداد روی کانال ۲۴ هزار تومان ایستاد

بازار ارز در هفته‌ای که گذشت دستخوش تغییراتی بود و در واقع نوسان قیمت دلار اندکی بیش از هفته گذشته رقم خورد که از ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومانی با اندکی رفت و برگشت نهایت به حدود ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.
کد خبر : ۱۲۴۸۰۳
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بررسی شش روز فعالیت بازار ارز در هفته چهارم خردادماه نشان می دهد، نرخ خرید و فروش دلار آمریکا و یورو با نوسانات زیادی همراه بود. صبح روز شنبه اولین قیمت دلار در بازار آزاد و سامانه سنا کاهشی اعلام  و اولین قیمت معاملاتی دلار در بازار آزاد ۲۳ هزار ۶۰۰ تومان گزارش شد.


نرخ اسکناس آمریکایی در سامانه سنا که پایان معاملات روز پنج‌شنبه هفته گذشته ۲۳ هزار و ۶۰۸ تومان بود نیز صبح شنبه ۲۲ خرداد ماه ۲۳ هزار و ۳۳۵ تومان اعلام شد. قیمت یورو نیز در این سامانه ۲۸ هزار و ۹۰ تومان ثبت شد. در پایان روز شنبه اما قیمت دلار در بازار آزاد، ۲۳ هزار و ۷۷۵ تومان‌ معامله شد و قیمت یورو هم که نسبت به روز پنج‌شنبه هفته قبل از خود کاهش یافت به ۲۸ هزار و ۸۷ تومان رسید.


صبح روز یک‌شنبه ۲۳ خرداد، اولین قیمت معاملاتی دلار در بازار آزاد با افزایش همراه بود و ۲۳ هزار ۹۵۰ تومان گزارش شد اما ساعاتی بعد مرز ۲۴ هزار تومان را رد کرد و روی رقم ۲۴ هزار و ۱۰۳ تومان ایستاد.  قیمت یورو در بازار آزاد نیز نسبت به روز قبل، افزایش یافت و با رقم ۲۸ هزار و ۵۳۵ تومان معامله شد. در سامانه سنا نیز قیمت دلار ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان و یورو ۲۸ هزار و ۵۴۲ تومان اعلام شده بود.


در سومین روز هفته، دلار نتوانست خود را بالای مرز حساس ۲۴ هزار تومانی نگه دارد و با رقم ۲۳ هزار و ۹۷۳ تومان‌ معامله شد. قیمت یورو در بازار آزاد دوشنبه ۲۴ خرداد نیز نسبت به یکشنبه کاهش یافت و در رقم ۲۸ هزار و ۴۸۳ تومان معامله شد. در این روز، نرخ اسکناس آمریکایی در سامانه سنا  نیز ۲۳ هزار و ۵۷۴ تومان و قیمت یورو ۲۸ هزار و ۴۸۲ تومان اعلام شد.


در حالی روز یکشنبه دلار رشد قابل توجه ۳۵۰ تومانی را تجربه کرد و پا به کانال ۲۴ هزار تومانی گذاشت که این اتفاق موجب شد که انتظارات افزایشی تازه‌ای در بازار پس از ۲ افت متوالی ایجاد شود. اما در نهایت افت روز دوشنبه موجب شد که این انتظارات بار دیگر کمرنگ‌تر شوند.


۲۵ خرداد سه شنبه اما بار دیگر دلار پا به کانال ۲۴ هزار تومانی گذاشت و با نرخ ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان‌ معامله شد. قیمت یورو در بازار آزاد سه شنبه اما کاهش یافت و در رقم ۲۹ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد. دلار در سامانه سنا ۲۳ هزار و ۵۷۸ تومان و یورو نیز ۲۸ هزار و ۳۰۵ تومان قیمت خورد.


و اما دلار چهارشنبه ۲۶ خرداد با احتیاط عقب‌نشینی کرد و قیمت آن در بازار آزاد به ۲۴ هزار تومان کاهش یافت. یورو نیز با رشد ۵۰تومانی به ۲۹۲۰۰تومان رسید. همچنین قیمت دلار در سامانه سنا ۲۳ هزار و ۶۳۳ تومان و یورو ۲۸ هزار و ۳۰۵ تومان اعلام شد.


در آخرین روز معاملات این هفته، قیمت دلار در بازار آزاد با اندکی  افزایش به ۲۴۳۰۰ و یورو با افت  به ۲۹۱۵۰تومان رسید. همچنین قیمت فروش دلار در سامانه سنا ۲۳ هزار و ۶۲۷ تومان و یورو نیز ۲۸ هزار و ۶۷۲ تومان اعلام شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر