سقوط بیت‌کوین به زیر ۳۶ هزار دلار

با نگرانی‌ها از کاهش مداوم قیمت و الگوی صلیب مرگ قریب‌الوقوع، قیمت بیت‌کوین به زیر ۳۶ هزار دلار رسید.
کد خبر : ۱۲۴۸۲۶
بیت کوین

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، قیمت بیت کوین، ارز رمزنگاری شده اصلی دنیا، با وجود اقدامات نظارتی جهانی و نگرانی های زیست محیطی، به زیر سطح ۳۶ هزار دلار رسیده است. روز شنبه معاملات این ارز رمزنگاری شده با بیش از ۵ درصد افت معامله شد و هر سکه بیت کوین ۳۵۶۹۷ دلار بود.


ارزش آن تقریباً از اوج رکورد قیمت در ماه آوریل یعنی هر توکن در حدود ۶۵ هزار دلار نصف شده است. پیش بینی قیمت بعدی معامله گران ۳۲۵۰۰ دلار هست قبل از آنکه دوباره به زیر ۳۰ هزار دلار برسد. رکود بیت کوین در حالی است که با اظهارات فدرال رزرو آمریکا در مورد احتمال افزایش زودتر از انتظار نرخ بهره، بازارهای سنتی با فشار نزولی دیگری روبرو بودند. تشدید مقررات مربوط به ارزهای رمزنگاری شده در چین نیز باعث فشار بر این قیمت شده است.


تحلیل گران می گویند که این کاهش مداوم قیمت الگوی صلیب مرگ نامیده می شود که وقتی میانگین ۵۰ روزه به زیر میانگین ۲۰۰ روزه سقوط کرد، اتفاق می افتد. این رویداد نشان دهنده احتمال فروش عمده است.


اگر چنین شود، بیت کوین می تواند به قلمرو بازار خرس سقوط کند، شبیه آنچه در سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاد. الگوی صلیب مرگ قبلی بیت کوین منجر به کاهش قیمت ۷۰ درصدی در ۲۰۱۸ و ۴۷ درصدی در ۲۰۱۹ شد. صلیب مرگ در سال ۲۰۲۰ اندکی پس از سقوط بازار ناشی از همه گیری Covid در مارس رخ داد. یک متخصص به کوین دسک گفت: گزارش های احتمالی نشان می دهد که بیت کوین می تواند به زودی تا ۲۰ هزار دلار کاهش یابد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر