30 خرداد 1400 - 14:54

اهداف و ماموریت های متفاوت بانک‌های توسعه‌ای

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون با بیان اینکه بانک های توسعه ای با حمایت های دولت ها برای نقش آفرینی در بخش های خاصی از اقتصاد ایجاد می شوند، گفت: هم اکنون پنج بانک توسعه ای در ایران فعال هستند.
کد خبر : ۱۲۴۸۵۹
بانک های توسعه ای متفاوت از اهداف و ماموریت های بانک های تجاری تاسیس می شوند

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، عصارزاده با بیان اینکه بانک های توسعه ای در راستای ماموریتی که برایشان تعریف شده فعالیت می کنند افزود: فعالیت این بانک ها بر اعطای تسهیلات حمایتی متمرکز است و کسب سود در اولویت های بعدی این بانک ها قرار دارد.


عصارزاده تاکید کرد: معنای این که فعالیت بانک های توسعه ای سود محور نیست، زیان ده بودن آن نیز نمی تواند باشد بلکه باید به عنوان یک بنگاه اقتصادی از ساختار منسجمی برخوردار باشد و ناکارآمدی در درون آن وجود نداشته باشد.


عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در بخشی از سخنان خود به فعالیت های سال های اخیر این بانک توسعه ای پرداخت و گفت: بانک توسعه تعاون در یک روند رو به رشد و یکنواخت بدون افزایش سرمایه و با تکیه بر افزایش سطح کارآمدی وبهره وری  و نیروی انسانی توانمند  توانسته است  به سود نیز در صورت های مالی خود دست یابد.


عصار زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه جامعه هدف بانک تولید کنندگان، کارآفرینان و تعاونگران در سراسر کشور هستند بانک توانسته است در بخش عملکرد توسعه ای نیز فعالیت های  خود را به صورت گسترده ای افزایش دهد.


عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون با بیان اینکه استفاده از منابع داخلی بانک و منابع صندوق توسعه ملی که در قالب تسهیلات پایدار اشتغال روستایی وعشایری اعطا شده است افزود: در این راستا توانسته ایم اهداف توسعه ای بانک را محقق کنیم و تسهیلات مناسبی را در راستای ایجاد اشتغال در روستاهای کم برخوردار پرداخت نماییم.


وی در تشریح معنای«تعاون» نیز گفت: همیاری و تلاش برای با هم خوب زیستن  وسالم زندگی کردن جزو مفاهیم تعاون است. در تعاون جهانی را جست و جو می کنیم که انسان ها بخشی از لذت خودشان را در لذت دیگران می بینند.


عصارزاده ادامه داد: با جریان یافتن این معنا از تعاون ،رقابت به شکل امروزی کمتر می شود و اگر تلاش داریم که اقتصاد تعاون را نهادینه سازیم  قبل از آن نیاز داریم تا  فرهنگ تعاون را گسترش دهیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر