طی خردادماه در بازار فیزیکی رقم خورد؛

رکورد ارزش معاملات ماهانه بورس کالا شکسته شد

طی خرداد ماه سال جاری، ۳ میلیون و ۵۹۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۴۲ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۴۹۴۵
بورس کالا

طی خرداد ماه سال جاری، ۳ میلیون و ۵۹۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۴۲ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به اردیبهشت ماه به ترتیب رشد ۲۲ و ۸ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.


به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، طی ماه گذشته میزبان معامله یک میلیون و ۸۱۶ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۵۱ هزار میلیارد ریال بود.


در این تالار ۹۷۹ هزار  و ۱۷۰ هزار تن انواع فولاد، ۵۵۰ هزار و ۲۸۰ تن سیمان، ۲۶ هزار و ۶۰ تن انواع مس، ۶۹۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۲۹ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۳۱ هزار و ۲۴۵ تن آلومینیوم، ۱۶۵ هزار تن سنگ آهن، ۳ هزار و ۲۰۵ تن روی، ۴۰۰ تن کک، ۶۰ هزار تن آهن اسفنجی، ۲۵۰ تن سرب و ۱۳ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.


همچنین در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز طی خرداد ماه افزون بر یک میلیون و ۷۴۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۸۷ هزار میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.


دراین تالار بالغ بر ۴۹۲ هزار و ۳۹۳ تن انواع قیر، ۳۱۹ هزار و ۵۵۰ تن انواع مواد پلیمری، ۱۵۹ هزار و ۴۸۰تن مواد شیمیایی، ۱۹ هزار و ۸۳۴ تن روغن و ۵۴۰ هزار و ۴۰۰ تن وکیوم باتوم به فروش رسید. از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۴۲ هزار و ۶۳۰ تن گوگرد، ۴۵۰ تن آرگون، ۵۵۰ تن عایق رطوبتی و ۱۵۷ هزار تن لوب کات اشاره کرد. بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۶ هزار و ۳۱۶ تن انواع کالا را تجربه کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر