04 تير 1400 - 12:14
ایبِنا بررسی کرد؛

افزایش نسبی بهای دلار آمریکا در هفته‌ای که گذشت

بازار ارز در هفته‌ای که گذشت شاهد رشد نرخ دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز بود. این در حالی است که بهای دلار به عنوان شاخص ارزی، در بازار آزاد نیز با روند صعودی همراه بود.
کد خبر : ۱۲۴۹۷۵
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بررسی شش روز فعالیت بازار ارز در روزهای پایانی خردادماه و روزهای آغازین تابستان، نشان می دهد که نرخ خرید و فروش دلار آمریکا در این مدت با افزایش نسبی همراه بوده است. به گونه ای که در اولین روز هفته (۲۹ خردادماه ۱۴۰۰) نرخ پایانی خرید و فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به ترتیب ۲۳۱۶۹ و ۲۳۶۳۷ تومان به ثبت رسیده بود.


همچنین در دومین روز هفته (یکشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۰) این ارقام با افت نسبی همراه شدند و بهای خرید و فروش دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز به ترتیب به نرخ های ۲۳۰۶۶ و ۲۳۵۳۱ تومان رسید.


اما این روند در آخرین روز بهار، تداوم نداشت و شاهد افزایش دوباره شاخص ارزی بودیم؛ به گونه ای که در پایان معاملات سومین روز هفته (دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰) هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز به ترتیب به نرخ های ۲۳۱۸۷ و ۲۳۶۵۶ تومان خرید و فروش شد. بنابراین با پایان فعالیت بازار ارز در آخرین روز کاری خردادما، نرخ فروش دلار آمریکا در سه ماهه ابتدایی سال با افت بیش از ۳۰۰ تومانی همراه بوده است.


در ادامه با شروع تابستان، شاهد افزایش شاخص ارزی در معاملات چهارمین روز (سه شنبه یکم تیرماه ۱۴۰۰) بودیم؛ به گونه ای که در پایان فعالیت بازار روز سه شنبه، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۲۳۳۷۴ تومان از مردم خریداری و به نرخ ۲۳۸۴۶ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز دوشنبه، افزایش داشت.


همچنین در معاملات روز چهارشنبه (دوم تیرماه ۱۴۰۰) افت ارقام بالا را شاهد بودیم. به گونه ای که هر اسکناس دلار آمریکا در پایان این روز به ترتیب به نرخ های ۲۳۲۷۸ و ۲۳۷۴۸ تومان خرید و فروش شد و در نهایت در پایان هفته (پنج شنبه سوم تیرماه ۱۴۰۰) هر اسکنتاس دلار آمریکا به نرخ ۲۳۳۷۲ تومان از مردم خریداری شد و به قیمت ۲۳۸۴۴ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد.


بنابراین در مجموع شش روز فعالیت بازار ارز در هفته گذشته، بهای فروش دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور با رشد ۲۰۷ تومانی مواجه شده است. همچنین در بازار آزاد نیز نرخ خرید و فروش دلار آمریکا با کمی فاصله نسبت به صرافی های بانکی و مجاز در کانال بیست و چهار هزار تومانی در نوسان بود.

برچسب ها: نرخ ارز نرخ دلار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها