05 تير 1400 - 11:53
معاون شعب بانک ملی ایران:

آموزش و پرورش نیروهای انسانی، عامل اصلی بهره وری و رشد بانک هاست

عضو هیات عامل و معاون شعب بانک ملی ایران اظهار کرد: بانک ها باید افزون تر از آنکه به بودجه، هزینه و صنایع توجه نشان دهند، به تعلیم و تربیت انسان ها همت گمارند.
کد خبر : ۱۲۴۹۹۲
بانک ملی ایران در قاب ایبِنا

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، حسن مونسان در جلسه بررسی عملکرد و تبین اهداف سال ۱۴۰۰ اداره امور شعب استان خراسان جنوبی بانک که با حضور بیژن مقدم بیرانوند مدیر امور شعب منطقه دو کشور، محمد علی زرنگ رییس اداره امور شعب استان خراسان جنوبی، روسای حوزه، کارشناسان، بازرسان، روسای دوایر ستادی و روسای شعب تابعه این استان برگزار شد، با بیان اینکه بانک ها تنها با اتکاء بر تخصص و مهارت منابع انسانی خود می توانند وارد عرصه رقابت های محلی شوند، افزود: امروز برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلندمدت بهبود عملکرد و توسعه پایدار با تمرکز بر نقاط ضعف و قابلیت های منابع انسانی فعلی و همچنین فرصت ها و محدودیت های موجود جهت جذب منابع انسانی شایسته صورت می گیرد.


وی تصریح کرد: منابع انسانی هسته اصلی تمام نظام ها، فرآیندها و رویه های درون سازمانی و برون سازمانی هستند. اندیشمندان مدیریت منابع انسانی بر این باورند که سازمان های پیشرو در هزاره جدید، تنها از طریق به کارگیری الگوهای پیشرفته توسعه نیروی انسانی، یادگیری سازمانی و راهبردهای توسعه و بالندگی قابلیت های کارکنان، می توانند پاسخگوی نیازهای سازمان آن هم با سرعت و انعطاف بیشتری باشند.


عضو هیات عامل و معاون شعب ادامه داد: هر گاه بانک به افراد خود و شخصیت آنها احترام و اعتبار بدهد، استعداها و توانایی های آنها پرورش خواهد یافت؛ زیرا فقط به این واسطه است که می توان دل انسان ها را تسخیر کرد.


وی با تاکید بر اینکه رابطه مدیر با افراد در بانک باید مانند رابطه پدر با فرزند باشد همان طور که رفتار اعضای خانواده با یکدیگر عاطفی و صمیمانه است، اضافه کرد: روابط افراد و مدیران در بانک نیز باید چنین باشد. اشتیاق، بهترین انگیزه برای شروع هر کار است. در این حالت است که حس تعلق و تعهد و وفاداری کارکنان به بانک تحقق می یابد. یکی از راه های ایجاد انگیزه در بانک به منظور کارآمدی و اثربخشی بیشتر، تقویت روحیه کارکنان در بانک است.


همچنین بیژن مقدم بیرانوند مدیر امور شعب منطقه دو کشور بانک نیز با بیان اینکه نیروی انسانی آن چیزی است که به سازمان هویت می‌دهد و تفاوت در کار را ایجاد می‌کند، گفت: نیروی انسانی ارزشمندترین دارایی هر سازمان است.


وی افزود: عملکرد انسان در درون سازمان انعکاسی از دانش، مهارت و ارزشهای اوست و به همین منظور شناخت عوامل مؤثر بر عملکرد کارکنان، یکی از اهداف بهسازی نیروی انسانی در بانک است که برای سنجش دانش، توانایی، انگیزش، رفتار شغلی و عملکردی کارکنان پایه ریزی می شود. همچنین نگرش، استعداد، تجربه، مهارت و توانایی منابع انسانی کارآمد، زیربنای موفقیت سازمان ها را می سازد.       
محمد علی زرنگ رییس اداره امور شعب استان خراسان جنوبی هم ضمن مروری بر تاریخجه استان به ارایه گزارشی از وضعیت عملکرد این اداره امور پرداخت.


در پایان این نشست نیز پانل پرسش و پاسخ برگزار شد. عضو هیات عامل و معاون شعب بانک و مدیر امور شعب منطقه دو کشور همچنین از شعب مود و بلوار معلم بیرجند بازدید کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر