کاهش ۴.۵ درصدی ظرفیت پالایش نفت ایالات متحده به دلیل کرونا

با بسته شدن پالایشگاه‌ها به علت کرونا، ظرفیت پالایش نفت ایالات متحده ۴.۵ درصد کاهش یافت.
کد خبر : ۱۲۵۰۲۱
پالایش نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز جمعه دولت ایالات متحده گزارش داد: ظرفیت پالایش ایالات متحده در سال گذشته با ۴.۵ درصد کاهش به ۱۸.۱۳ میلیون بشکه در روز از رکورد ۱۸.۹۸ میلیون سال قبل رسید، که نشان دهنده تقاضای ضعیف سوخت موتوری در طول سال با وجود همه گیری کروناست.


بر اساس داده های اداره اطلاعات انرژی (EIA)، این اولین کاهش سالانه از سال ۲۰۱۸ است که ظرفیت آن ۱۸۵۳۰ بشکه در روز کاهش یافته و بزرگترین از سال ۲۰۱۲ است. ظرفیت آن سال به دنبال این رکود بزرگ به ۴۱۴۱۹۲ بشکه در روز کاهش یافت.


سال گذشته پالایشگاه های آمریکایی متحمل خسارات مالی شدیدی شدند و پنج تاسیسات را تعطیل کردند با اینکه همه گیری فروش سوخت را کاهش داد. طبق آمارهای دولت، متوسط ​​مصرف بنزین در ایالات متحده در سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته و قیمت بنزین و گازوئیل به پایین ترین سطح چهار ساله رسیده است. با تعطیلی مشاغل و خانه نشینی مصرف کنندگان، پنج پالایشگاه با ظرفیت ترکیبی ۸۰۱ هزار و ۱۴۶ بشکه در روز، به دنبال کاهش مصرف بنزین به میزان ۱.۳ میلیون بشکه در روز، برای همیشه تعطیل شدند.


این بسته شدن باعث پایین آمدن ظرفیت به زیر ۱۸.۳ میلیون بشکه در سال ۲۰۱۶ شد. معاون اجرایی رئیس جمهور گفت که کاهش ظرفیت در چند کمپانی انتظار می رود. تعطیلی های جهانی و تخریب تقاضای مرتبط، منجر به تعطیلی پالایشگاه هایی شد که احتمالاً در نهایت تعطیل می شدند.


بزرگ ترین پالایشگاه نفت خام Marathon Petroleum سه پالایشگاه را تعطیل کرد در حالی که عمده انرژی Shell  و پالایشگاه مستقل HollyFrontier هر کدام در سال ۲۰۲۰ تعطیل کردند. در ماه می، پالایشگاه Bay Limetree با آمار ۲۰۰ هزار بشکه در روز درجزایر ویرجین ایالات متحده، با دستور آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده تعطیل شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر