قیمت نفت کاهش یافت

با تهدید تقاضای سوخت متاثر از شیوع نوع دلتای کووید، قیمت نفت کاهش یافت.
کد خبر : ۱۲۵۰۷۹
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، با نگرانی از کند بودن رشد تقاضای سوخت، قیمت نفت برای دومین روز کاهش یافت، در حالی که شیوع نوع دلتای بسیار واگیردار COVID-۱۹ باعث محدودیت های جدید جابه جایی در سراسر جهان شد. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) پس از کاهش ۱.۵ درصد دوشنبه، با ۱۴ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش به ۷۲ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت برنت پس از کاهش دو درصدی دوشنبه، ۱۰ سنت یا ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۷۴.۵۸ دلار در هر بشکه رسید. شیوع نوع دلتای ویروس در حالی است که اوپک پلاس، در تاریخ ۱ جولای برای بحث در مورد کاهش محدودیت های عرضه خود قرار به جلسه دارند.


پیش بینی تقاضای اوپک نشان می دهد که در سه ماهه چهارم عرضه جهانی نفت به میزان ۲.۲ میلیون بشکه در روز، از تقاضا کم کرده و به تولیدکنندگان مجال توافق برای افزایش تولید را می دهد. به گفته یک تحلیلگر: با نگرانی از تصمیم اوپک پلاس در اواخر این هفته در مورد افزایش معنی دار تولید خود و با گسترش نوع دلتای ویروس کرونا، قیمت نفت افت کرد.


اسپانیا و پرتغال، مقصد مورد علاقه تعطیلات تابستانی اروپاییان، محدودیت های جدیدی را برای انگلیسی های واکسینه نشده اعمال کردند، در حالی که ۸۰ درصد از استرالیایی ها با شیوع ویروس با محدودیت بیشتری روبرو شدند.  فایننشال تایمز به نقل از مقامات گزارش داد: با نگرانی در مورد افزایش موارد ابتلای نوع دلتا در انگلیس، گفتگوها در مورد راه مسافرت بین ایالات متحده و انگلیس نیز کاهش یافت.


تحلیلگران انتظار دارند اوپک پلاس در ماه آگوست عرضه خود را حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد، با اینکه بازار به دلیل رشد بالای تقاضای سوخت در ایالات متحده و چین، دو مصرف کننده بزرگ نفت جهان، درهم است. نظرسنجی اولیه رویترز نشان داد: سرمایه گذاران به دنبال آخرین داده های موجودی نفت ایالات متحده به دنبال تقویت این نظر هستند، با اینکه تحلیلگران انتظار دارند سهام های نفت خام برای ششمین هفته متوالی سقوط کنند، در حالی که سهام های بنزین نیز کاهش یافته است.


در نظر سنجی روز سه شنبه که پیش از گزارش های موسسه نفت آمریکا و اداره اطلاعات انرژی (EIA) انجام شد هفت تحلیل گر تخمین زدند که سهام های نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به ۲۵ ژوئن حدود ۴.۵ میلیون بشکه کاهش داشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر