قیمت نفت افزایش یافت

پس از سقوط ذخایر ایالات متحده، قیمت نفت افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۵۱۰۹
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز چهارشنبه پس از اینکه صنعت گزارش داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته سقوط کرد، قیمت نفت افزایش یافت. نگرانی های معامله گران و سرمایه گذاران درباره محدودیت های حمل و نقل در برخی از کشورها با افزایش موارد ابتلای  COVID-۱۹، مهم است.


نفت برنت با ۴۲ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش در ۷۵.۱۶ دلار در هر بشکه بود. هر بشکه نفت خام ایالات متحده با ۵۳ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش به ۷۳.۵۱ دلار رسید. در حالی که نوع دلتای بسیار مسری ویروس کرونا در بسیاری از کشورها در حال گسترش است، باعث ایجاد تعطیلی های جدید یا محدودیت های جا به جایی از استرالیا به پرتغال شده، امیدها برای بهبود گسترده تر تقاضا برای سوخت، باقی مانده است.


در آخرین روز ماه ژوئن، نفت برنت در حال کسب سود ماهانه دیگری است به این معنی که این قرارداد از هفت ماه گذشته شش برابر افزایش یافته است. معاملات نفت خام ایالات متحده هم از ماه نوامبر به همین ترتیب انجام شده است.


یک مقام مسئول گفت: از زمان ۲ نوامبر و اعلام تولید واکسن COVID-۱۹، معاملات آتی به صورت صعودی در حال انجام هستند. به گفته دو منبع ناشناس داده های موسسه نفت آمریکا نشان داده که ذخایر نفت خام ایالات متحده ۸.۲ میلیون بشکه کاهش یافته است. ذخایر بنزین اما ۲.۴ میلیون بشکه و ذخایر محصولات تقطیری نیز ۴۲۸ هزار بشکه افزایش یافت.


روز سه شنبه محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک گفت که انتظار می رود تقاضا در سال ۲۰۲۱ با ۶ میلیون بشکه در روز و با ۵ میلیون بشکه در روز در نیمه دوم سال افزایش یابد و در نتیجه امیدها به بهبود افزایش یافته است.


وی این پیش بینی را در جلسه کمیته فنی مشترک اوپک پلاس، بیان کرد. در مورد سیاست تولید این گروه تصمیم بر آن است تا برخی از بشکه هایی را که برای حمایت از قیمت ها در سال ۲۰۲۰ از بازار دریغ کرده است، آزاد کند. گفته می شود که این گروه در مورد افزایش عرضه حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز توافق خواهند کرد. با این حال، احتمال چند غافلگیری وجود دارد، برخی از اعضا احتمالا اعتقاد دارند که سطح قیمت های فعلی افزایش معنی دار تری را توجیه می کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر