09 تير 1400 - 09:51
در سه ماهه نخست سال محقق شد؛

تخلیه ۴ میلیون تن انواع کالاهای اساسی در بندر امام

با ورود ۷۳ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به مجتمع بندری امام خمینی (ره)  از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه، بیش از  ۴ میلیون تن کالای اساسی در این این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شده است.
کد خبر : ۱۲۵۱۱۲
بندر امام

به گزارش ایبِنا، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: با به‌ کارگیری توان تجهیزاتی و عملیاتی با هدف برقراری زنجیره تأمین کالای اساسی ۴ میلیون و ۱۴۵ هزار تن انواع کالای اساسی از ۷۳ فروند کشتی در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شد که ۳ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می دهد.


دریس در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون  ۳ میلیون و ۶۲۲ هزار تن انواع کالای اساسی از انبارهای این مجتمع بزرگ بندری بارگیری و به اقصی نقاط کشور ارسال شده است. وی همچنین با اشاره به  اهمیت نقش حمل و نقل  چندوجهی به منظور تسریع در خروج کالا از بندر و کاهش هزینه تمام شده برای مشتریان تصریح کرد: بیش از ۳۷۹ هزار تن انواع کالای اساسی از ایستگاه‌ها و پایانه‌های ریلی بندرامام خمینی(ره) بارگیری و از طریق راه‌آهن سراسری به دیگر نقاط کشور حمل و ۳ میلیون و ۲۴۲ هزار تن نیز به وسیله ناوگان جاده‌ای به مبادی مصرف جابجا شده است.


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج و روغن خوراکی را از جمله کالاهای اساسی عنوان کرد که از طریق ناوگان جاده‌ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود.


دریس، میزان کالاهای اساسی موجود در مجتمع بندری امام خمینی(ره) را بالغ بر ۳ میلیون و ۳۶۵ هزار تن اعلام کرد که به تدریج پس از پشت سرگذاشتن تشریفات قانونی ترخیص و در بازارهای مصرف توزیع می‌شود. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها