رشد ۲۱.۶ درصدی میلیونرها در ایران با وجود تحریم و کرونا

تعداد میلیونرها در ایران با وجود تحریم‌های ایالات متحده و همه‌گیری Covid-۱۹ و انتخابات افزایش قابل توجهی داشت.
کد خبر : ۱۲۵۱۲۸
ثروتمندان ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از مجله فوربس، تعداد میلیونرها در ایران با وجود رنج حاصل از تحریم های ایالات متحده و همه گیری کرونا افزایش داشته است. در سال ۲۰۲۰ تعداد اَبَر ثروتمندان در ایران ۲۱.۶ درصد رشد کرد که نسبت به میانگین جهانی، ۶.۳ درصد بالاتر بود. مجموع ثروت این میلیونرهای دلاری حتی سریعتر از ۲۴.۳ درصد رشد داشت.


گزارش شده که بین ماه مارس و جولای، ارزش تجارت بورس اوراق بهادار تهران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۲۵ درصد افزایش یافته است. تحریم ها دسترسی به دارایی های بین المللی را محدود کرده است، بسیاری از طبقات ثروتمند و حرفه ای ایران پول خود را وارد بازار سهام کردند. اکنون ۲۵۰ هزار میلیونر در ایران وجود دارد که بیشتر آنها در پایتخت، تهران زندگی می کنند.


ارزهای رمزنگاری شده منبع دیگری از بودجه میلیونرهای جدید ایران است. نیروی برق ارزان در این کشور، استخراج پُر رونق بیت کوین را ایجاد کرده است.


یکی از استخراج کنندگان بیت کوین ایرانی که نمی خواست نامش فاش شود  گفت که این روش دیوانه وار سودآور است و او درآمد بیشتری از استخراج بیت کوین دارد تا اینکه به عنوان وکیل کار کند. وی می گوید: این درست است که برخی از مردم با استخراج بیت کوین میلیون ها دلار کسب کرده اند. با توجه به ارزان بودن ارز ایران، میلیون ها دلار ارزش آنها بیشتر است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر