خودرو در بورس کالا عرضه می‌شود؟

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: طرح عرضه خودرو در بورس در کمیسیون صنایع مجلس در حال بررسی است و هنوز جزییات آن به بورس کالا ارسال نشده است.
کد خبر : ۱۲۵۱۷۸
بورس

به گزارش ایبِنا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، علیرضا ناصرپور درباره صندوق قراردادهای آتی واحدهای صندوق طلا در بورس کالا افزود: صندوق‌های سرمایه گذاری، ابزاری برای سرمایه گذاری غیر مستقیم متقاضیان است و افرادی که توان تحلیل و پیچیدگی معاملات را ندارند برای کاهش ریسک می‌توانند از این طریق وارد بازار سرمایه شوند.


وی اضافه کرد: صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلا نیز ابزار مهم دیگر سرمایه‌گذاری در بازار طلاست که توسط بورس کالا برای فعالان بازار سرمایه معرفی و اجرایی شده است. در حال حاضر در بورس کالای ایران، صندوق‌های دیگری، چون کشاورزی وجود دارد و امروز قراردادهای آتی واحدهای صندوق طلا در بورس کالا راه اندازی می‌شود.


ناصرپور افزود: گواهی سپرده سکه طلا، پیچیدگی سایر سرمایه گذاری‌ها و همچنین ریسک‌های مبادله و خرید و فروش سکه طلا را ندارد ضمن اینکه از مخاطرات حمل و نگهداری، انتقال وجوه وحفظ اصالت سکه محفوظ است.


معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران ادامه داد: مدیر صندوق در مرحله نخست اقدام به پذیره نویسی برای تامین سرمایه می‌کند و با جمع آوری وجوه حاصل از آن، به سرمایه گذاری و خرید ابزارهای مبتنی بر طلا می‌پردازد.


ناصرپور گفت: مدیر صندوق سرمایه‌گذاری طلا می‌تواند براساس امیدنامه اقدام به سرمایه گذاری بر روی منسوجات طلاو فلزات گرانبها کند. وی ادامه داد: افراد می‌توانند به دو صورت پذیره نویسی و یا در بازار ثانویه در این صندوق‌ها سرمایه گذاری کنند.


وی با بیان اینکه در سال ۹۷ صندوق‌های طلا در بازار ایجاد شده بود گفت: نوسانات دارایی پایه بر روی هر واحد این صندوق تاثیرگذار است البته وجود این صندوق دلیل گرانی قیمت در بازار نمی‌شود بطوریکه شاهد بودیم در سال گذشته قیمت سکه در بازار به حدود ۱۵ میلیون تومان هم رسید و افزایش قیمت بر هر واحد صندوق تاثیر گذاشت.


ناصرپور تصریح کرد: متغیرهای کلان از جمله نرخ ارز و قیمت جهانی طلا بر نرخ طلا تاثیر می‌گذارد. وی درباره راه اندازی بورس خودرو نیز گفت: طرح ساماندهی خودرو که در گذشته مطرح بود و قرار شد تا در بازار معاملات خودرو هم مطرح شود هنوز در کمیسیون صنایع مجلس در حال بررسی است و تصمیم نهایی در این رابطه گرفته نشده است.

برچسب ها: خودرو بورس کالا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر