قیمت جهانی طلا کاهش یافت

قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین قیمت طی دو هفته گذشته، با افزایش ناچیز دلار، کاهش یافت.
کد خبر : ۱۲۵۲۳۴
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین قیمت طی دو هفته گذشته، با افزایش ناچیز دلار، کاهش یافت، در حالی که سرمایه گذاران چشم به راه داده های اقتصادی بیشتر ایالات متحده برای سرنخ های برنامه های سیاست پولی فدرال رزرو بودند.


روز جمعه قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین قیمت از ۱۸ ژوئن معادل ۱۷۹۴.۸۶ دلار، طلای اسپات با کاهش ۰.۱ درصدی به ۱۷۸۵.۴۱ دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۷۸۵.۲۰ دلار رسید. دلار در برابر همتایان خود ۰.۱ درصد صعود کرد و طلا برای دارندگان ارزهای دیگر گران شد.


شرکت های آمریکایی در ماه ژوئن طی ۱۰ ماه بیشترین کارگر را استخدام کردند، دستمزد را بالا برده و مشوق هایی برای جلب میلیون ها آمریکایی بیکار که در خانه نشسته اند، ارایه دادند. گزارش اشتغال بهتر از حد انتظار ایالات متحده، تمرکز سرمایه گذاران بر داده های اقتصادی و اقدام بعدی بانک فدرال افزایش داده است، در صورتی که بازارها شواهد بیشتری از بهبود بیشتر اقتصادی را در میان نگرانی ها از تورم مداوم دارند.


فعالیت بخش خدمات ژاپن برای هفدهمین ماه متوالی در ژوئن کاهش یافت، با این که ویروس کرونا باعث کاهش تقاضا در داخل و خارج از این کشور شد و بر حرکت کند سومین اقتصاد بزرگ جهان تاکید  داشت.


SPDR Gold Trust، بزرگترین صندوق قابل معامله در بورس و پشتیبانی طلا در جهان گفت که دارایی های آن از ۱۰۴۳.۱۶ تن در روز پنجشنبه به ۱۰۴۲.۵۸ تن در روز جمعه کاهش یافت. هفته گذشته طلا در هند برای اولین بار در بیش از دو ماه با قیمت پایین فروخته شد در حالی که تقاضا پس از آرام شدن محدودیت های کنترل مقابله با موج دوم ویروس کرونا، بالا رفته بود.


هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۶.۴۰ دلار، پالادیوم ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۲۷۹۳.۱۹ دلار رسید و پلاتین با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۰۸۶.۴۹ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر