گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

عقب‌نشینی شاخص کل بورس در اولین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱ هزار و ۳۰۸ واحدی معادل ۰.۸۸ درصد به یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۷۲۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۵۸ واحدی به ۱۸ هزار و ۴۲۶  واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۵۳۷۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه نوزدهم تیرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۸۹۰  واحدی معادل ۰.۸۸ درصد به رقم ۳۲۴ هزار و ۸۱۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۶ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد، عدد ۳۹۲ هزار و ۴۸۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۱ واحدی به رقم ۲۵۰ هزار و ۲۷۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۴۲۹۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۱۰۴ واحد کاهش به رقم ۹۴۴ هزار و ۳۶۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۴۴۳ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۲۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، شستا، فولاد، شپنا، فملی و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی رمپنا، پارس و مبین، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۸۷۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۲۰ هزار و ۵۰۷ نوبت معامله و به ارزش ۴۳ هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دسینا (داروسازی‌ سینا) با ۵.۳۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شنفت، آبادا، زکوثر، رمپنا و بورس بود. همچنین نماد معاملاتی خزر (فنرسازی‌زر ) با ۴۱.۸۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای بالبر، کپشیر، غمهرا، ولصنم، وسهرمز و وایران قرار گرفتند.

برچسب ها: بورس ریزش شاخص ها
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر