گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

رشد شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۶۰۲ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد به یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۴۹۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۲ واحدی به ۱۸ هزار و ۹۹۰ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۵۵۱۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه بیست و سوم تیرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۰۷ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد به رقم ۳۳۱ هزار و ۹۴۷ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۲۷۸ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد، عدد ۴۰۱ هزار و ۶۲۰  واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۱۲  واحدی به رقم ۲۵۵ هزار و ۳۸۴ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۹۰ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۶۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۹۵ واحد کاهش به رقم ۹۷۸ هزار و ۹۳۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۱۰۰۶ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۵۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی میدکو، پارس، رمپنا، نوری، وپارس و حکشتی با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در برآورد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، فارس و وغدیر، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۶۶۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۳۳ هزار و ۹۱۸ نوبت معامله و به ارزش ۶۰ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دلقما(دارویی‌ لقمان‌) ۵.۸۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کالا، غشان، خاذین، آپ و دپارس بود. همچنین نماد معاملاتی وسگلستا(شرکت س استان گلستان) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شسینا، تکشا، شفن، کپشیر، سهرمز و خزر قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر