25 تير 1400 - 10:56
ایبِنا بررسی کرد؛

تداوم روند کاهشی دلار برای دومین هفته متوالی

بهای دلار در هفته‌ای که گذشت با فراز و فرود در کانال بیست و چهار هزار تومانی همراه بود.
کد خبر : ۱۲۵۵۳۹
دلار

به گزارش ایبِنا؛ نرخ خرید و فروش هر اسکناس دلار آمریکا در طول هفته، ابتدا با افزایش همراه شد و از میانه هفته، شاهد افت نسبی شاخص ارزی بودیم. این روند تحت تاثیر دلایل مختلفی همچون کاهش انتظارات تورمی و به دنبال آن، افت تقاضا در بازار شکل گرفت و از سوی دیگر، حضور پرقدرت بازارساز در سمت عرضه و تقاضا، مانع از شکل گیری تقاضای کاذب در مقابل صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور شد.


به گونه ای که در این صرافی ها، با شروع هفته (شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰) هر اسکناس دلار آمریکا با رشد نسبی نسبت به آخرین روز هفته قبل تر، به قیمت ۲۴۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که این رقم در دومین روز هفته (یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰) بازهم تداوم داشت و نرخ فروش اسکناس آمریکا به رقم ۲۴۵۹۰ تومان رسید. 


در سومین روز هفته (دوشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰) هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش ۴۲ تومانی نسبت به روز یکشنبه، به قیمت ۲۴۶۳۲ تومان فروخته شد.


اما این روند در چهارمین روز هفته (سه شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰) متوقف شد و بر این اساس نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به رقم ۲۴۴۷۲ تومان رسید. در ادامه بهای دلار آمریکا در پنجمین روز  هفته (چهارشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰) به رقم ۲۴۲۶۰ تومان رسید که نسبت به روز سه شنبه، ۲۱۲ تومان ارزان تر شده بود. 


در نهایت، در ایستگاه پایانی هفته (پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰)، نرخ خرید و فروش دلار آمریکا؛ بدون تغییر بود و در سطح ۲۴۲۶۰ تومان باقی ماند.


بر اساس این گزارش، خاطر نشان می‌شود که در هفته قبل‌تر نیز نرخ فروش دلار آمریکا در این صرافی ها، با افت بیش از ۶۰۰ تومان همراه شده بود و بر این اساس، برای دومین هفته متوالی، نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، با کاهش همراه بوده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر