27 تير 1400 - 10:51

سقف تسهیلات دانش بنیان بانک توسعه صادرات ایران اعلام شد

بانک توسعه صادرات ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات و تعهدات در سقف شعبه و تا ۵۰ میلیارد ریال در رکن اعتباری مرکز بدون ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می‌کند.
کد خبر : ۱۲۵۵۸۷
احمدي

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران حبیب احمدی با اشاره به اینکه نسبت مالکانه برای شرکت­های دانش بنیان ۱۵ درصد محاسبه می شود، اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات دانش بنیان از محل منابع بانک ۱۸ درصد، از محل منابع تلفیقی صندوق توسعه ملی و منابع بانک ۱۵ درصد و با جبران عدم النفع توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ۱۲ درصد است.

وی تصریح کرد: پذیرش میانگین وزنی کمتر از میزان تعیین شده برای شرکت­های دانش ­بنیان توسط هیات مدیره بانک، به صلاحدید رکن اعتباری مربوطه امکان پذیر است.

مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: این بانک برای شرکت­های دانش بنیان، ۳۰ درصد تخفیف خدمات ریالی به استثنای خدمات ارزی و اعتبار اسنادی داخلی ریالی در نظر گرفته است.

احمدی اظهار داشت: سقف اختیارات شعب برای پرداخت تسهیلات کوتاه مدت ریالی غیرصادراتی به شرکت­های دانش بنیان، با سقف اختیارات تسهیلات صادراتی ریالی برابر است.

وی یادآور شد: براساس­ تصمیم هیات مدیره بانک، مدت تسهیلات برای سرمایه در گردش حداکثر ۲ سال و برای طرح­های سرمایه گذاری حداکثر ۷ سال تعیین شده است.

به گفته احمدی، بانک توسعه صادرات ایران علاوه بر قبول ضمانت نامه صندوق­ های پژوهش و فناوری تا سقف ۴۰۰ میلیارد ریال، ضمانت­نامه صندوق سرمایه ­گذاری صنایع کوچک را نیز از شرکت­های دانش بنیان بعنوان وثیقه می ­پذیرد.

وی بیان داشت: بانک توسعه صادرات ایران با هدف کمک به شرکت های دانش بنیان صادرات محور، هزینه ­های مربوط به اخذ گواهینامه های کیفیت، استانداردهای بین ­المللی، ثبت محصولات در خارج از کشور را تقبل می ­کند.

احمدی گفت: بانک توسعه صادرات ایران آماده است تا در راستای تسهیل تأمین مالی و اعطای تسهیلات و وثایق در حوزه شرکت­های دانش بنیان، حداکثر ۷۰ درصد وثیقه نوع یک و مابقی چک و مارژ غیرمنقول ۱۰۰ را از این شرکت­ها به عنوان وثیقه بپذیرد.

مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران افزود: این مدیریت در راستای خدمات غیرمالی، تلاش همه جانبه ای را برای توسعه جذب مشتریان دانش بنیان از طریق مراودات با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی بکار بسته و ضمن ارائه نقشه راه شعب و اعلام آمادگی جهت پاسخگویی و رفع ابهامات احتمالی، اطلاعات دانش بنیان بانک توسعه صادرات ایران را در سطح وب(باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران ونیز آپارات) بارگذاری کرده است.

وی از برگزاری وبینارهای آموزشی با هدف معرفی تسهیلات و خدمات بانک توسعه صادرات ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، با دعوت از مشتریان دانش بنیان هر استان خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۹ شش وبینار آموزشی برای ۶ استان یزد، قزوین، مرکزی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی، توسط باشگاه مشتریان مدیریت امور شعب و بازاریابی برگزار شد.

به گفته احمدی، در سال جاری نیز یک وبینار برای شعب استان تهران برگزار و برنامه برگزاری ۵ وبینار آموزشی دیگر برای ۱۲ شعبه و مشتریان دانش بنیان استان­ها از جمله اصفهان، البرز، زنجان، فارس، کرمان، قم، چهارمحال و بختیاری، سمنان، همدان، کردستان و کرمانشاه. برنامه ریزی شده است.

حبیب احمدی از پیگیری موضوع ایجاد دفتر نمایندگی بانک در محل ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: این تصمیم با هدف توسعه بیشتر خدمات بانک اتخاذ شده است.
وی در پایان گفت: با پیگیری معاونت اعتبارات بانک توسعه صادرات از مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات، اتصال آنلاین سیستم­های بانک و صندوق در راستای ایجاد مکانیزم غزال در دستور کار بانک توسعه صادرات ایران قرار دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر