قیمت نفت افت کرد

پس از توافق اوپک پلاس در مورد افزایش عرضه، قیمت نفت یک دلار سقوط کرد.
کد خبر : ۱۲۵۶۲۶
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز دوشنبه قیمت نفت بیش از یک دلار در هر بشکه کاهش یافت، پس از آنکه گروه اوپک پلاس بر اختلافات داخلی فایق آمدند و توافق کردند که تولید را افزایش دهند، برخی نگرانی ها را با وجود افزایش موارد ابتلای COVID-۱۹ در بسیاری از کشورها را در مورد مازاد نفت خام افزایش داد.


هر بشکه نفت خام برنت، ۱.۰۸ دلار یا ۱.۵ درصد افت کرد و به ۷۲.۵۱ دلار در هر بشکه رسید، که هفته گذشته تقریبا ۳ درصد سقوط کرد. نفت ایالات متحده ۱.۰۱ سنت یا ۱.۴ درصد کاهش یافت و به ۷۰.۸۰ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که هفته گذشته تقریبا ۴ درصد کاهش داشت.


روز یکشنبه اعضای اوپک پلاس توافق کردند که عرضه نفت را از ماه آگوست افزایش دهند تا قیمت ها را بالا ببرند که در اوایل این ماه با بهبود اقتصاد جهانی از همه گیری COVID-۱۹، به بالاترین میزان طی دو سال و نیم گذشته رسید. این گروه از ماه می ۲۰۲۲ در مورد تولید جدید توافق کردند. گلدمن ساکس پس از این توافق گفت: ممکن است قیمت های نفت در هفته های پیش رو همچنان متغیر باشند.


با این حال، بانک سرمایه گذاری ایالات متحده اعلام کرد که چشم انداز نفت همچنان صعودی است و این توافق مطابق نظر آنها است مبنی بر اینکه تولیدکنندگان باید بر حفظ بازار متمرکز شوند در حالی که برای افزایش ظرفیت های آینده راهنمایی می کنند.


به گفته این بانک، توافق اوپک پلاس به میزان ۲ دلار صعودی نسبت به پیش بینی تابستان برای رسیدن قیمت نفت برنت به ۸۰ دلار در هر بشکه و ۵ دلار صعودی در چشم انداز معیار بین المللی برای رسیدن  به قیمت ۷۵ دلار در هر بشکه برای سال آینده است. برای غلبه بر اختلافات داخلی، اوپک پلاس از ماه می ۲۰۲۲ در مورد سهمیه تولید جدید برای چندین عضو شامل امارات، عربستان سعودی، روسیه، کویت و عراق توافق کرد.


گفته می شود، این توافق باید به فعالان بازار این اطمینان را بدهد که این گروه به سمت فروپاشی نابسامانی پیش نمی رود و به زودی افزایش در تولید رخ نمی دهد. این گروه سال گذشته با وجود کاهش تقاضای ناشی از شیوع همه گیری، میزان تولید خود را با رکورد ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش داد و این باعث سقوط قیمت های نفت ایالات متحده شد و به تدریج مقداری از عرضه را کاهش داده و با کاهش حدود ۵.۸ میلیون بشکه در روز روبرو شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها