گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

بورس تهران سبزپوش به تعطیلات شش روزه رفت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۴۲۰ واحدی معادل ۰.۶۵ درصد به یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۲۷۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۰۳ واحدی به ۱۹ هزار و ۴۹ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۵۶۳۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه بیست و هشتم تیرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۱۳۸  واحدی معادل ۰.۶۵ درصد به رقم ۳۳۳ هزار و ۳۰ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۷۴۱  واحدی معادل ۰.۶۸ درصد، عدد ۴۰۳ هزار و ۶۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۷۴۰  واحدی به رقم ۲۵۵  هزار و ۸۱۹ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۲۷۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۸۳۷ واحد افزایش به رقم ۹۷۷ هزار و ۹۲۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۸۵۹ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۸۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی تاپیکو، رمپنا، فارس، کچاد، کگل و اخابر با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در برآورد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وپارس، فایرا و وسگلستا، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۷۸۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۵۱  هزار و ۸۵ نوبت معامله و به ارزش ۴۷ هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وآذر(سرمایه‌گذاری‌توسعه‌آذربایجان‌) ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای تیپیکو، مداران، مداران، غمارگ و کخاک بود. همچنین نماد معاملاتی وسگلستا(شرکت س استان گلستان) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وپترو، کبورس، قنیشا، دارو، سغرب و سصوفی قرار گرفتند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر