نوسان در بازار سهام آسیا و اقیانوسیه

با وجود رشد شاخص‌ها در وال استریت، افت بیش از دو درصد شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ و سقوط سهام‌های فناوری، بازار سهام آسیا دستخوش نوسان بود.
کد خبر : ۱۲۵۷۱۶
بازار سهام آسیا

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، با سقوط سهام های فن آوری چین در هنگ کنگ، سهام های آسیا و اقیانوسیه در معاملات صبح دوشنبه نوسان یافت. سهام Tencent در فهرست هنگ کنگ در معاملات صبح دوشنبه ۴.۵۲ درصد افت کرد. علی بابا نیز ۳.۶۱ درصد افت داشت، در حالی که Meituan ، ۴.۶۹ درصد افت کرد. شاخص فناوری هنگ سنگ ۴.۳۴ درصد سقوط کرد. شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ ۲.۵۹ درصد افت کرد.


بازارهای آسیا و اقیانوسیه نوسان داشتند. نیک کی ۲۲۵ در ژاپن، در معاملات صبح دوشنبه ۱.۲۲ درصد جهش کرد در حالی که شاخص تاپیکس ۱.۲۱ درصد رشد کرد. سهام های چین کاهش داشت، در حالی که کامپوزیت شانگهای حدود یک درصد کاهش یافت و شنژن ۱.۰۶۴ درصد افت کرد.


کاسپای کره جنوبی ۰.۳۱ درصد پایین تر معامله شد. در استرالیا، اس اند پی/ ای اس اکس ۲۰۰ به طور جزئی صعود کرد. ام اس سی آی جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۱.۱۴ درصد پایین تر معامله شد. در زمینه داده های اقتصادی، قرار است آمار تولیدات صنعتی سنگاپور در ماه ژوئن در ساعت ۱۳:۰۰ منتشر شود.


کووید در آسیا


سرمایه گذاران همچنان وضعیت کووید را در آسیا زیر نظر دارند. آژانس محلی یونهاپ گزارش داد: در کره جنوبی، از روز سه شنبه، محدودیت های درجه دو ویروس در مناطق غیر پایتخت اعمال می شود. به نقل از Kyodo News، در سایر نقاط، تعداد ابتلای روزانه به ویروس کرونا طی شش روز متوالی از ۱۰۰۰ نفر عبور کرده است.


به گزارش رویترز، روز یکشنبه اندونزی هم محدودیت های خود را یک هفته افزایش داد. این کشوریکی از چندین کشور جنوب شرقی آسیا بوده که با ابتلای مجدد ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند. روز جمعه در وال استریت، داو جونز برای اولین بار بالاتر از ۳۵ هزار بسته شد در حالی که اس اند پی ۵۰۰ با جهش ۱.۰۱ درصد به ۴۴۱۱.۷۹ و کامپوزیت نزداک با ۱.۰۴ درصد افزایش به ۱۴۸۳۶.۹۹ رسید. هر سه شاخص اصلی در روز جمعه در بالاترین سطح بسته شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر