کاهش روحیه کسب و کار در آلمان

روحیه کسب وکار آلمان با وجود کمبودها در زنجیره تامین و ترس از شیوع ویروس کرونا کاهش یافت.
کد خبر : ۱۲۵۷۳۳
آلمان

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز دوشنبه یک نظرسنجی نشان داد که روحیه کسب و کار آلمان در ماه جولای با نگرانی های مداوم زنجیره تامین و افزایش موارد ابتلای ویروس کرونا کاهش یافت. موسسه Ifo گفت که شاخص فضای کسب و کار آن از رقم ۱۰۱.۷ در ماه ژوئن به ۱۰۰.۸ کاهش یافته است. نظرسنجی رویترز از ماه جولای به رقم ۱۰۲.۱ اشاره کرده است.


رئیس ایفو در بیانیه ای گفت: وضعیت اقتصادی آلمان دچار شکست شده است. مشکلات تأمین، بخش های خرده فروشی و تولید را تحت تأثیر قرار داده، طبق گفته این موسسه تقریباً ۶۴ درصد از شرکت های صنعتی از کمبود مواد شکایت دارند. شرکت ها از وضعیت فعلی خود ارزیابی بهتری دارند اما خوش بینی ماه های آینده کاهش یافت.


شاخص انتظارات Ifo از ۱۰۳.۷ در ماه ژوئن به ۱۰۱.۲ کاهش یافت، در حالی که شاخص شرایط فعلی از ۹۹.۷ به ۱۰۰.۴ افزایش یافت. اتفاقاتی از جمله همه گیری COVID-۱۹، بلایای طبیعی در چین و آلمان و حملات سایبری، کمبود مواد اولیه، قطعات و کالاهای مصرفی زنجیره های تأمین جهانی را به سمت شکست، سوق داده اند. بخش های گردشگری و مصرف کنندگان به ویژه نگران موج ویروس کرونا چهارم بودند.


پس از دو ماه کاهش مداوم ابتلا، موارد ابتلای COVID-۱۹ به ویژه نوع دلتا از اوایل ماه جولای در بزرگ ترین اقتصاد اروپا در حال افزایش است. تقریباً ۶۰ درصد از ۸۳ میلیون نفر در آلمان اولین نوبت واکسن COVID-۱۹ را زده اند و تقریبا نیمی از آنها کامل واکسینه شده اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها