09 مرداد 1400 - 13:47
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

افزایش قیمت سکه همزمان با افزایش تقاضا در بازار

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: امروز قیمت انواع سکه به دلیل رشد نرخ ارز، با روند صعودی مواجه شده است.
کد خبر : ۱۲۵۸۴۴
سکه و طلا

محمد کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به رسیدن بهای جهانی اونس طلا به نرخ ۱۸۱۴ دلار اظهار داشت: در معاملات امروز (شنبه نهم مردادماه) بازار طلا و سکه، شاهد رشد نرخ ها هستیم؛ روندی که به دلیل افزایش قیمت دلار به رقم ۲۵۹۰۰ تومان اتفاق افتاه است.


کشتی آرای تاکید کرد در شرایط کنونی شاهد افزایش تقاضا در بازار طلا و سکه هستیم؛ موضوعی که دلایلی همچون نزدیک شدن به ایام محرم و پایان مراسمات عروسی و همچنین تحریک پذیری بازار نسبت به افزایش قیمت ها را در بر دارد. 


نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در ادامه به آخرین نرخ های بازار امروز اشاره داشت و افزود: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز امروز با افزایش یک میلیون تومانی نسبت به هفته قبل، به نرخ ۱۱ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان معامله می‌شود.


هر نیم سکه نیز امروز به رقم ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و هر ربع سکه به رقم ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده است. همچنین هر سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز، دو میلیون و ۳۵۰ تومان قیمت گذاری شده است. هر مثقال طلای آب شده در بازار امروز با افزایش به رقم  ۴ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسیده است و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۲۴ هزار تومان قیمت گذاری شده است.


نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در پایان افزود: حباب سکه امامی در بازار امروز،  به دلیل افزایش تقاضا با رشد حدود ۱۳۰ هزار تومانی نسبت به هفته قبل به رقم ۴۹۰ هزار تومان رسیده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر