11 مرداد 1400 - 12:01

۹۰۰۰ میلیارد ریال بودجه برای مشوق‌های صادراتی

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت اظهار گفت: بیش از ۹۰۰۰ میلیارد ریال بودجه برای پرداخت مشوق‌های صادراتی در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.
کد خبر : ۱۲۵۸۹۴
صادرات چین

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران اظهار امیدواری کرد با ابلاغ و تخصیص بودجه‌های مشوق‌های صادراتی ۱۴۰۰ توسط سازمان برنامه و بودجه، حمایت و تشویق صادرکنندگان در جهت کاهش هزینه‌های حضور در بازارهای هدف و افزایش قدرت رقابت‌پذیری صادرکنندگان استمرار یافته و شرایط مساعدتر و آسان تری برای آنان فراهم شود. 


احسان قمری با اشاره به تصویب و ابلاغ بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۴۰۰ توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: گسترش حمایت از صادرات به کشورهای همسایه و استفاده از ابزارهای تشویقی به منظور حضور در بازار اتحادیه اوراسیا از رویکردهای بسته حمایت از صادرات غیرنفتی بوده و تلاش می‌شود تا حمایت‌ها به گونه‌ای باشد که با استمرار حمایت از زیرساخت‌های صادراتی بخش بزرگتری از صادرکنندگان مورد حمایت قرار گیرند. 


وی افزود: در مجموع بیش از ۹۰۰۰ میلیارد ریال بودجه جهت پرداخت مشوق‌های صادراتی در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است که در قالب ۱۳ سرفصل و در سقف اعتبارات تخصیصی به صادرکنندگان پرداخت خواهد شد. 


دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی گفت: همچنین مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی و با نرخ ترجیحی به صادرکنندگان تخصیص پیدا خواهد کرد. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر