قیمت نفت کاهش یافت

روز سه‌شنبه با نگرانی از مهار ویروس کرونا و کُند شدن فعالیت کارخانه‌ها در بازار، روند قیمت نفت خام پس از جهش اولیه تغییر کرد.
کد خبر : ۱۲۵۹۲۲
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت تا ساعت ۶:۳۹ به وقت تهران ۵ سنت یا ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۷۲.۸۴ دلار در هر بشکه رسید. قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۸ سنت یا ۰.۱ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۱۸ سنت رسید. روز دوشنبه هر دو بازار بیش از ۳ درصد افت داشتند.


تحلیل گران خطرات اقتصادی مجدد برای چین، مصرف کننده عمده نفت را از همه گیری کرونا برجسته کردند: مواردی از نوع بسیار مسری دلتا در ۱۴ استان از ۳۲ استان ظاهر شده است. این امر می تواند محدودیت های جابه جایی بیشتری ایجاد کند. کند شدن فعالیت تولید را به عنوان یکی از دغدغه های اصلی چین و ایالات متحده مطرح کردند.


فعالیت اقتصادی چین در ماه جولای کاهش یافت و شاخص PMI از ۵۰.۹ در ماه ژوئن به ۵۰.۴ رسید. فعالیت تولیدی در ایالات متحده نیز، با کاهش شاخص ISM از ۶۰.۶ در ماه ژوئن تا ۵۹.۵ پایین ترین میزان از ژانویه، کند شد. روز دوشنبه نظرسنجی اولیه رویترز نشان داد که ذخایر نفت خام و محصولات ایالات متحده هفته گذشته کاهش داشته و ذخایر بنزین و محصولات تقطیری برای سومین هفته متوالی کاهش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر