افت خفیف شاخص جهانی دلار

ارزش دلار جهانی مقابل بیشتر ارزها با افت خفیف همراه بود و کمی کاهش یافت.
کد خبر : ۱۲۵۹۹۱
دلار

به گزارش ایبِنا، رویترز گزارش داد؛ داده‌های منتشرشده توسط وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد که کسری حساب تجاری این کشور در ماه ژوئن باز هم به یک رکورد تاریخی جدید رسیده است. در بخش واردات، آمریکا ۲۳۹.۱ میلیارد دلار واردات داشته که ۱.۸ درصد بیشتر از ماه قبل بوده و در طرف دیگر نیز صادرات با افزایش ۰.۲ درصدی نسبت به ماه قبل، رقم ۱۴۵.۹ میلیارد دلار را به ثبت رساند. بدین ترتیب، کسری حساب تجاری آمریکا در ماه ژوئن به ۷۵.۷ میلیارد دلار رسیده که نسبت به ماه قبل ۶.۷ درصد بیشتر شده است.


بنا بر این گزارش، رفتار معامله گران بازار ارز با احتیاط در مقایسه با هفته های قبل همراه است. بسیاری از تحلیل گران بازار ارز معتقدند سیگنال کلیدی بعدی در تعیین مسیر دلار زمانی خواهد بود که بانک مرکزی آمریکا زمان تغییر سیاست های فعلی و افزایش نرخ بهره از نرخ پایین را اعلام کند. دلار که در ماه های ابتدایی سال جاری در موقعیتی ضعیف تر از رقبایش به ویژه یورو و پوند قرار گرفته بود، اکنون رفته رفته در حال بازیابی جایگاه خود و حرکت به سمت قله های ثبت شده در ماه های پایانی سال گذشته میلادی است.


بدین ترتیب آخرین وضعیت شاخص دلار و دیگر ارزهای اروپایی و آسیایی به شکل زیر است؛


شاخص دلار


شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۲۵۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰۳ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)


ارزهای اروپایی


در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۲۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۹۳ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۴ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۸۳ دلار رسید.


ارزهای آسیایی


در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۰۹.۷۶۴ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۵۰ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۶۱ یوان چین اعلام شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر