کمبود مواداولیه و افزایش مالیات شرکت‌های روسی

رییس‌جمهور گفت: مسکو در سال ۲۰۲۲ مالیات بر شرکت های استخراج کننده فلزات را برای مقابله با کمبود مواداولیه افزایش خواهد داد.
کد خبر : ۱۲۶۰۱۷
مالیات

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفت: مقامات روسیه برای رفع کمبود تولید فلزات در بازار داخلی، مالیات بر استخراج مواد معدنی (MET) را برای تولیدکنندگان فلزات در سال آینده افزایش خواهند داد.


پوتین در دیدار با کارگران ساختمانی گفت: من فکر می کنم از اول ژانویه سال آینده، مالیات های جدید بیشتری بر استخراج مواد معدنی وضع خواهد شد که مربوط به صنعت فلزات است. وی افزود: کمبود مواد اولیه ناشی از جهش قیمت جهانی فلزات است.


در اوایل ماه جاری، آلکسی سازانوف، معاون وزیر دارایی گفت که کرملین در حال بررسی پیشنهاد برای پیوستن مالیات استخراج موادمعدنی از تولیدکنندگان فلزات به قیمت جهانی محصولات آنها از سال ۲۰۲۲ است.


ایده برداشت سود اضافی از شرکت های استخراج فلز برای اولین بار در ماه جولای مطرح شد و به دنبال تصمیم دولت برای وضع تعرفه های صادرات موقت بر فروش فلزات آهنی و غیرآهنی مانند مس، نیکل، آلومینیوم و محصولات فلزی بود. این تعرفه ها از اول آگوست به اجرا درآمد و تا پایان سال جاری به قوت خود باقی است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها