قیمت نفت افت کرد

با اعمال محدودیت‌های سفر به چین و افزایش نرخ دلار آمریکا، قیمت نفت افت کرد.
کد خبر : ۱۲۶۰۶۴
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز دوشنبه قیمت نفت ۲ درصد کاهش یافت و ضررهای شدید هفته گذشته را در پی افزایش دلار آمریکا و نگرانی ها از این که محدودیت های جدید همه گیری در آسیا، به ویژه چین، ممکن است بهبود تقاضای سوخت جهانی را عقب بیندازد، افزایش داد. قیمت هر بشکه نفت برنت پس از سقوط ۶ درصدی در هفته گذشته، که بیشترین افت هفتگی در چهار ماه گذشته بود، ۱.۴۱ دلار یا ۲ درصد کاهش یافت و به ۶۹.۲۹ دلار در هر بشکه رسید.


بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) پس از آنکه هفته گذشته تقریباً ۷ درصد سقوط کرد، ۱.۳۲ دلار یا ۱.۹ درصد کاهش یافت و به ۶۶.۹۶ دلار در هر بشکه رسید. به گفته یک تحلیلگر: نگرانی ها در مورد کاهش احتمالی تقاضای جهانی نفت با افزایش ابتلای نوع دلتا دوباره ظاهر شده است. تحلیلگران به محدودیت های جدید در چین به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، اشاره کردند. این محدودیت ها شامل لغو پروازها، هشدارهای ۴۶ شهر برای سفر نکردن  و محدودیت در حمل و نقل عمومی و خدمات تاکسی در ۱۴۴ منطقه است. روز دوشنبه، چین ۱۲۵ مورد ابتلای جدید به کووید ۱۹ را گزارش کرد، در حالی که در روز قبل تا ۹۶ نفر افزایش یافته بود.


به گفته تحلیلگران: تعداد موارد ابتلا (در چین) همزمان با اوج سفرهای تابستانی کم است که می تواند بر تقاضای بیشتر اثرگذار باشد. در مالزی و تایلند، تعداد مبتلایان به رکورد روزانه بیش از ۲۰ هزار نفر رسیده است. گزارش مشاغل آمریکا بیش از حد انتظار در روز جمعه باعث شد که فدرال رزرو در راستای تشدید سیاست پولی ایالات متحده سریع اقدام کند و قیمت نفت با افزایش دلار آمریکا به بالاترین سطح ۴ ماه گذشته در برابر یورو، سقوط کرد.


با وجود تعطیلات در ژاپن و سنگاپور، معاملات افت وخیزی نداشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر