19 مرداد 1400 - 13:28
مدیر کارخانه شرکت انیاک:

ظرفیت تعمیر ۵۰ هزار دستگاه کارتخوان در ماه را داریم

مدیر کارخانه شرکت انیاک گفت: این کارخانه یک هزار دستگاه در روز و ۲۴ هزار دستگاه کارتخوان را در ماه تعمیر می‌کند و امکان افزایش خروجی به ۵۰ هزار دستگاه وجود دارد.
کد خبر : ۱۲۶۱۰۳
انیاک

به گزارش ایبنا به نقل از روابط عمومی شرکت فن‌آوران انیاک، این شرکت در سال ۱۳۷۸ با هدف ارائه فناوری و خدمات مهندسی نوین در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات، تجارت الکترونیک و سامانه‌های پرداخت الکترونیکی تأسیس شد. این شرکت از بدو تأسیس، تمرکز خود را بر ارائه راهکارهای نوین و دانش‌محور برای فعالان حوزه پرداخت و مراکز پردازش تراکنش‌های مالی، اپراتورهای حوزه ارتباطات، دفاتر خدمات، اصناف، واحدهای فروشگاهی و سایر سرویس‌دهندگان با هدف ارائه زیرساخت‌های توسعه خدمات،‌ قرار داد. شرکت انیاک از سال ۱۳۹۸ با احداث یک کارخانه در منطقه شادآباد تهران، تعمیر و تولید دستگاه‌های کارتخوان را در سطح وسیع‌تری برعهده گرفته است. در روز ۲۲ تیرماه، در حاشیۀ بازدید از کارخانه شرکت فن‌آوران انیاک، با مدیر این کارخانه، سید جاسم موسوی درمورد امکانات و ظرفیت‌های آن به گفتگو نشستیم.


تأسیس کارخانه انیاک


موسوی با ۳۰ سال سابقه فعالیت حرفه‌ای و ۱۸ سال سابقه در صنعت پرداخت، از سال ۱۳۹۸ و در هنگام تأسیس این کارخانه، با شرکت انیاک همراه شده است. او در مورد روند تأسیس کارخانه انیاک گفت: «ما ساختمان این کارخانه را در مهرماه ۱۳۹۸ به‌صورت نیمه‌ساخته تحویل گرفته و تا آذر ماه همان سال، این ساختمان را برای افتتاح تکمیل و آماده بهره برداری کردیم . از این زمان به بعد، فرآیندهای تعمیر دستگاه‌های کارتخوان که با حدود تنها ۱۵ نفر از پرسنل واحد پشتیبانی در واحد مرکزی شرکت انجام می‌شد، با جذب و افزایش نیروهای متخصص و خلاق حوزه سخت افزار و تحقیق و توسعه، با چهره‌ای کاملاً فنی و تخصصی به محل کارخانه منتقل شد. در حالیکه پیش از تأسیس این کارخانه، واحد تعمیرات تنها پشتیبانی از کارتخوان‌های انیاک را برعهده داشت، اما پس از آن، فعالیت‌ کارخانه را گسترش داده و تعمیر کارتخوان‌های سایر مجموعه‌های فعال در صنعت تراکنش را  نیز تحت پوشش قرار دادیم.»


این کارخانه با ۳۶۰۰ متر زیربنا و ۱۵۰۰ متر بنا، در سه ‌طبقه (به‌علاوه یک نیم‌طبقه بین طبقه اول و دوم) در محله شادآباد تهران ایجاد شده است.


مدیر کارخانه انیاک اضافه کرد: «با تأسیس این کارخانه، طی دو ماه ابتدایی، ظرفیت تعمیرات در ماه از حدود ۴ هزار دستگاه به ۱۵ هزار دستگاه،‌ افزایش یافت. سپس در دی ماه۹۸،‌ طی قراردادی با به‌پرداخت ملت،‌ نسبت به تعمیرات و بهسازی ماهانه ۱۰ هزار دستگاه از رده خارج شده،‌ متعهد شدیم. این عدد در طی ماه‌های بعدی به میزان ۱۵ هزار دستگاه افزایش یافت.»


تعمیر دستگاه کارتخوان


کارخانه انیاک در حال حاضر بر تعمیر و پشتیبانی از دستگاه‌های کارتخوان تمرکز کرده و این خدمات را در حجم انبوه و خرد، به مشتریان ارائه می‌دهد. همچنین موسوی در مورد ظرفیت فعالیت کارخانه انیاک تاکید کرد: «این کارخانه یک هزار دستگاه در روز و ۲۴ هزار دستگاه کارتخوان را در ماه تعمیر می‌کند و امکان افزایش خروجی به ۵۰ هزار دستگاه وجود دارد.»


در ادامه بیان کرد: «دستگاه‌های مستعملی که به این کارخانه وارد می‌شوند، در ابتدا نظافت و سمباده‌کاری شده و سپس با رنگ‌های UV ضدخش که در برابر تابش آفتاب مقاومت در تغییر رنگ را داراست، بنا به درخواست و سلیقه مشتری رنگ آمیزی می‌شوند ؛ در صورتی‌که هر کدام از قسمت‌های دستگاه‌ (از جمله، باتری،‌ آداپتور، بُرد و غیره) ایراد یا مشکلی داشته باشند، این قسمت‌ها تعمیر یا تعویض می‌شوند. در انتها، قاب‌ و طلق‌ها، تعویض، رنگ‌آمیزی یا پولیش شده و دستگاه‌های تعمیرشده پس از بسته‌بندی به مشتریان تحویل داده می‌شوند.»


مزیت‌های رقابتی کارخانه انیاک


دو مزیت رقابتی اصلی این کارخانه در مقایسه با رقبا، اول چند مرحله کنترل کیفیت و دوم تعمیر و تامین قطعات اکثر برندهای موجود ایران به تعداد ۲۴هزار دستگاه در حال حاضر و امکان افزایش تا ۵۰ هزار دستگاه است که مزیت دوم باعث شده این کارخانه بتواند با برندها و شرکت‌های مختلف همکاری کند.


موسوی در مورد دیگر مزیت‌های این کارخانه گفت: «انیاک برای دستگاه‌های تعمیرشده و کهنه، ۳ تا ۶ ماه گارانتی ارائه می‌دهد که بی‌سابقه بوده و تقریباً نصف مدت زمان یک‌ساله‌ای است که معمولاً برای گارانتی دستگاه‌های نو، در نظر گرفته می‌شود.


افزون‌بر مزایا و امکانات فوق، این شرکت دارای نمایندگی‌های متعدد در سراسر کشور است که در صورت نیاز، این شبکۀ نمایندگان، دستگاه‌ها را به کارخانه ارسال کرده و دوباره به مشتریان شهرستان‌ها تحویل می‌دهند.


انیاک اکنون با شرکت‌های سداد، به‌پرداخت ملت، اقتصاد نوین و تجارت الکترونیک دی در زمینه تعمیر دستگاه‌های کارتخوان همکاری می‌کند.


کارکنان کارخانه


به گفته موسوی، این کارخانه در حال حاضر ۱۳۰ نفر پرسنل دارد که از میان آن‌ها، ۸۰ نفر در بخش فنی و بقیه در بخش‌های ستادی، مرکز تماس و غیره فعالیت می‌کنند؛ تقریباً یک‌سوم این نیروها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. درحالی‌که همین تعداد هم نسبت به کارخانه‌های دیگر،‌ قابل توجه است، وی در ادامه گفت تا کنون از تمام ظرفیت پرسنلی این کارخانه استفاده نشده و تا سه‌برابر این تعداد، امکان اضافه شدن کارکنان جدید و اشتغال زائی،‌ وجود دارد.


موسوی همچنین در مورد وضعیت فعالیت این افراد در دوره کرونا بیان می‌کند: «در شرایط کرونایی و با توجه به وضعیت‌ قرمز، حضور کارکنان را تا ۵۰ درصد کاهش دادیم که بصورت شیفتی و گروه به گروه، یک روز درمیان حضور داشته باشند؛ البته علی‌رغم کاهش این حضور، حقوق کارکنان به‌طور کامل پرداخت شده است.»


مدیر کارخانه انیاک در مورد حقوق کارکنان فنی این کارخانه می‌گوید:‌ «حقوق کارکنان این کارخانه با توجه به کارمزد فعالیت،‌ افزایش می‌یابد و سقفی برای اضافه حقوق وجود ندارد. به‌عنوان مثال، یکی از کارکنان فنی خانم این کارخانه، در هر ماه با توجه به فعالیت خود، بیش از هفت میلیون تومان پاداش دریافت می‌کند. به همین جهت، کارکنان نسبت به پروژهای جدید علاقه مند و مشتاقانه فعالیت می‌کنند.»


سایر خدمات کارخانه انیاک


کارخانه انیاک علاوه بر تبحر در پشتیبانی از کل فرآیند تعمیر دستگاه‌های کارتخوان، در تعمیر و تولید قطعات جانبی آن‌ها نیز به مهارت کافی رسیده است. موسوی در مورد خدمات جانبی این کارخانه گفت: «کارخانه انیاک به‌جز دستگاه‌های کارتخوان، درزمینه تعمیر و تولید آداپتور به‌صورت انبوه و باتری (با استفاده از سلول‌های وارداتی و مونتاژ دیگر قطعات) فعالیت می‌کند.‌ ما برای سه ماه آینده به‌دنبال توسعه فعالیت‌های کارخانه در زمینه تولید آداپتور و باتری برای وسایل الکترونیکی متنوع و پاوربانک (در درجه اول برای تأمین برق دستگاه‌های کارتخوان سیار و سپس برای بقیه تجهیزات الکترونیکی) هستیم.»


همچنین در مورد سایر خدمات مجموعه بیان کرد: «این کارخانه کارت‌های بانکی را برای مشتریانی مانند بانک‌های مسکن و کشاورزی و گروه صنعتی گلرنگ، شخصی‌سازی می‌کند».


همچنین کارخانه انیاک با استفاده از ابزارهای فنی و با بهره مندی از نیروی متخصص انسانی،‌ امکان تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی دیگر را نیز داراست و به‌عنوان مثال،‌ صندوق‌های فروشگاهی فرسوده را تعمیر،‌ بهینه و نوسازی می‌کند.»


موسوی در مورد تولید دستگاه کارتخوان‌ نیز گفت: «در ماه‌های اخیر تمرکز را بر روی مدل‌های  Topwise اندرویدی قرار داده و پس از انجام عملیات مونتاژ موفق بر روی نمونه‌ها،‌ سفارش‌ پارت اول انجام شده را دریافت کرده ایم و اکنون منتظر هستیم که پس از تحویل گرفتن قطعات،‌ به تولید آنها بپردازیم. در مورد کارتخوان‌های اندرویدی، پیش‌بینی می‌کنیم  بتوانیم ۱۰۰ هزار دستگاه را طی یکسال تولید و روانه بازار کنیم. علاوه بر آن، در حال وارد کردن قطعات ۳۳ هزار دستگاه کارتخوان ثابت و سیار با برند وریفون هستیم تا تولید آنها را در داخل کشور انجام دهیم.»

برچسب ها: کارت خوان انیاک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر