19 مرداد 1400 - 15:39

سهم ۲۰ درصدی بانک ملت از بازار بانک‌های تجاری

مدیرعامل بانک ملت اعلام کرد: سهم بانک از بازار منابع بانک‌های تجاری با افزایش یک درصدی از ۱۹ درصد به ۲۰ درصد رسید.
کد خبر : ۱۲۶۱۱۱
بیگدلی

به گزارش ایبِنا، در دنیای امروز راه توسعه اقتصادی کشورها، حمایت از کسب و کارها و کمک به رونق تولید و ایجاد هرچه بیشتر اشتغال است که بانک ملت با وجود شرایط تحریم و جنگ اقتصادی در سال گذشته خوشبختانه عملکرد بسیار خوب و قابل دفاعی را  در این زمینه ها به ثبت رسانده است.


عملکرد بانک ملت در سال گذشته نشان می دهد که شاخص های مالی این بانک با وجود تمامی فشارهای تحریم های خارجی، با رشد خوبی رو به رو بوده و هم اکنون یکی از شفاف ترین صورت های مالی شبکه بانکی متعلق به این بانک خصوصی شده است؛ ضمن اینکه با توجه به استحکام مالی بسیار بالای بانک ملت، این بانک را می توان از بهترین و مستحکم ترین بانک های کشور خواند.


جایگاه نخست در بین بانک های تجاری بزرگ در مانده سپرده های قرض الحسنه جاری، مانده سپرده های ارزی، مانده کل مصارف، سرانه شعب در جذب سپرده های ریالی، سرانه پرسنلی در جذب منابع، سرانه شعب در جذب منابع و همچنین مبلغ و تعداد تراکنش های بانکی، تنها بخشی ازدستاوردهای بانک ملت در سال ۱۳۹۹ است که باعث شده  است تا این بانک همچنان جایگاه ممتاز خود را در شبکه بانکی کشور حفظ کند.


در عین حال بانک ملت در سال گذشته در بخش سپرده پذیری نیز  با رشد ۵۷ درصدی سپرده های ریالی رو به رو بوده در حالی که در همین سال طبق آمار بانک مرکزی رشد نقدینگی کشور معادل ۴۰.۶ درصد گزارش شده است. ضمن اینکه سهم درصد بانک ملت از بازار منابع بانک های تجاری نیز با افزایش یک درصدی از ۱۹ درصد به ۲۰ درصد رسیده و این بانک از لحاظ بالاترین سهم درصد منابع، جایگاه دوم را در نظام بانکی کشور به خود اختصاص داده است.


در همین حال از این نکته نمی توان گذشت که بانک ملت با وجود نوسانات شدید نرخ تورم در سال گذشته و فراربودن سپرده ها از بانک ها و همچنین بازدهی مضاعف بازارهای موازی، با مدیریتی هوشمندانه، ضمن حفظ منابع پیشین، بیش از ۱.۲۱۴ هزار میلیارد ریال منابع جدید در سال ۹۹ جذب کرده که با تدابیر اندیشیده شده و برنامه ریزی های انجام شده، این روند صعودی در سال جاری نیز ادامه یافته است و تا پایان سال نیز تداوم خواهد داشت.


همچنین آمارهای استخراج شده از عملکرد بانک ملت در سال گذشته  نشان می دهد که قیمت بهره ای پول در این بانک نیز با کاهش ۰.۶۵ واحد درصدی از ۱۱.۰۸ درصد به ۱۰.۴۳ درصد و قیمت غیربهره ای نیز با ۰.۶۶ واحد درصد کاهش از ۴.۵۲ درصد به ۳.۸۶ درصد رسیده که باعث شده تا قیمت تمام شده پول بانک با کاهش ۱.۳۱ واحد درصدی از ۱۵.۶۰ درصد به ۱۴.۲۹ درصد برسد.


در همین راستا، بانک ملت مانند همیشه به سپرده گذاران خود توجه ویژه ای داشته است  و با توجه به عملکرد خوب مالی در سال گذشته، امسال برای دومین سال متوالی، تا ۵ درصد سود بیشتر از سود علی الحساب به عنوان ما به التفاوت سود قطعی به حساب سپرده گذاران سال ۱۳۹۹ خود واریز کرد تا ثابت کند که با وجود رعایت نرخ های مصوب بانک مرکزی و دوری از رقابت های ناسالم بر سر جذب سپرده، می توان با عملکرد خوب مالی سپرده گذاران را هم در سودآوری بانک شریک کرد.


البته این نکته را نباید فراموش کرد که بانک ملت در سال گذشته نیز پس از ۱۷ سال به عنوان تنها بانک کشور، ۳.۳ درصد سود به عنوان ما به التفاوت سود قطعی به حساب سپرده گذاران خود واریز کرد و این موضوع را به عنوان افتخاری در کارنامه عملکردی خود به ثبت رساند و امسال نیز برای دومین سال پیاپی موفق به تکرار این دستاورد شده است.


امید است که با پیش بینی هایی که صورت گرفته و با توجه به تدابیری که در بخش های مختلف بانک ملت برای امسال و سال های آتی اتخاذ شده، این روند پرداخت ما به التفاوت سود قطعی به سپرده گذاران همچنان ادامه دار باشد و بدین ترتیب در کنار ارائه خدمات متنوع و باکیفیت، سپرده گذاران از منفعت مالی سپرده کردن منابع خود در بانک ملت نیز بیش از پیش بهره مند شوند و اصل مهم در بانکداری بدون ربا و اسلامی جامه عمل بپوشد.

برچسب ها: بانک ملت بیگدلی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر