20 مرداد 1400 - 15:32
حسین زاده در حضور محسنی اژه‌ای:

بانک‌ها نگذاشتند چرخ تولید کشور متوقف شود

رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها گفت: نظام بانکی با وجود منابع محدود، اجازه نداد چرخ تولید کشور در دوران تحریم متوقف شود و یا با ایجاد اختلال در روند صادرات و واردات، کشور با کمبود کالاهای اساسی مواجه شود.
کد خبر : ۱۲۶۱۳۶
محمدرضاحسین زاده

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمد رضا حسین زاده در دیدار اعضای شورای هماهنگی بانک ها با حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه تاکید کرد که اقتصاد ایران بانک محور است و نیازهای بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی و تجاری کشور، به جای بازار سرمایه از طریق بانک‌ها تأمین می‌شود.


وی همچنین در خصوص تملیک واحدهای تولیدی به دلیل ناتوانی در بازپرداخت اقساط تسهیلات، توضیح داد: بانک‌ها هیچ واحد تولیدی فعال را تملیک نمی‌کنند، به گونه ای که واحدهای تملیک شده توسط بانک ها، ورشکسته و تعطیل بوده اند.


حسین زاده ادامه داد: واحدهای تملیک شده، شرایطی داشته اند که حتی با وجود ارائه تسهیلات، کسی حاضر به احیای آن‌ها نبوده است و بانک‌ها برای وصول مطالباتشان به تملیک و فروش آن‌ها مجبور شده اند.


مدیرعامل بانک ملی ایران بیش از ۲۰۰ هزار نیروی انسانی شبکه بانکی کشور را سربازان اقتصادی نظام معرفی کرد و با ابزار گلایه از برخی فضاسازی‌ها علیه نظام بانکی، گفت: مدیران و کارکنان شبکه بانکی حتی در ایام کرونا یک لحظه از خدمت رسانی غفلت نکرده اند و حتی در روزهایی که دنیا با کمبود ماسک مواجه بود، نظام بانکی با حمایت از واحدهای تولیدی، نیاز کشور در این زمینه را مرتفع کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر