23 مرداد 1400 - 13:39
ایبِنا بررسی کرد؛

جزییات تغییرات ۶ ساله هزینه خوراک خانوار

مرکز آمار متوسط هزینه خوراکی و دخانی سالانه یک خانوار شهری و روستایی را در بازه زمانی سال‌های ۹۴ تا ۹۹ منتشر کرد که طی آن هزینه خانوار شهری در سال گذشته ۱۶.۱ میلیون و روستایی نیز ۱۳.۶ میلیون تومان شد.
کد خبر : ۱۲۶۱۷۶
هزینه سالانه

به گزارش ایبِنا، براساس آمار رسمی کشور، متوسط هزینه خوراکی و دخانی یک خانوار شهری در سال ۹۹ بیش از ۱۶۱ میلیون و ۹۴ هزار ریال بود که با رشد ۳۷.۱ درصدی مواجه شد. در همین سال هزینه خوراکی و دخانی یک خانوار روستایی نیز ۱۳۶ میلیون و ۴۴۲ هزار ریال با تغییر ۳۲.۹ درصصدی نسبت به سال ۹۸ به ثبت رسید.


هزینه خوراکی و دخانی یک خانوار شهری در سال ۹۸ نیز به میزان ۱۱۷ میلیون و ۵۲۹ هزار ریال بود که نسبت به سال ۹۷ رشد ۲۴.۴ درصدی داشت. این متوسط هزینه در یک خانوار روستایی اما ۱۰۲ میلیون و ۶۶۴ هزار ریال با رشد ۲۷.۹ درصدی ثبت شد.  


همچنین در سال ۹۷ نیز متوسط هزینه خوراکی و دخانی یک خانوار شهری ۹۴ میلیون و ۵۰۵ هزار ریال با درصد تغییر ۲۳.۱ بود که این میزان برای یک خانوار روستایی در همین سال برابر با ۸۰ میلیون و ۲۴۶ هزار ریال به ثبت رسید. این میزان نسبت به سال ۹۶ با رشد۲۰.۷ درصدی همراه بود.  


براساس این گزارش، متوسط هزینه خوراکی و دخانی یک خانوار شهری در سال ۹۶ حدود ۷۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال بود که نسبت به سال ۹۵ رشد ۱۵.۲ درصدی داشت. این میزان هزینه برای یک خانوار روستایی در سال ۹۶ برابر با ۶۶ میلیون و ۵۰۴ هزار ریال و رشد ۱۱.۳ درصدی بود.  


در سال های ۹۵ و ۹۴ نیز متوسط هزینه خوراکی و دخانی یک خانوار شهری به ترتیب ۶۶ میلیون و ۶۳۶ هزار ریال و ۶۲ میلیون و ۴۳۱ هزار ریال بود. متوسط هزینه خوراکی و دخانی یک خانوار روستایی اما در سال ۹۵ برابر با ۵۹ میلیون و ۷۶۹ هزار ریال و در سال ۹۴ حدود ۵۷ میلیون و ۷۷۸ هزار ریال ثبت شد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها