ضریب اطمینان

ضریب اطمینان مصرف کننده در ایالات متحده به کمترین میزان از سال ۲۰۱۱ رسید.

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، ضریب اطمینان مصرف کنندگان ایالات متحده در اوایل ماه آگوست به پایین ترین سطح طی یک دهه اخیر رسید با اینکه آمریکایی ها بیشتر نگران چشم اندازهای اقتصادی، تورم و افزایش اخیر موارد ابتلای ویروس کرونا بودند. براساس اطلاعات منتشر شده در روز جمعه، شاخص ضریب اطمینان اولیه دانشگاه میشیگان با ۱۱ واحد کاهش به ۷۰.۲ رسید که کمترین میزان از دسامبر ۲۰۱۱ است. این آمار در نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددانان بسیار کمتر از برآوردها است.

{ ضریب اطمینان مصرف کننده (Consumer Confidence): یک ضریب خوش بینی است که مصرف کنندگان نسبت به اقتصاد کشور دارند و رابطه مستقیم با صرفه جویی و هزینه کردن مصرف کنندگان دارد بدین صورت که اگر مصرف کننده نسبت به اینده اقتصاد خوش بین باشد شروع به هزینه کردن می کند و اگر نسبت به اینده اقتصاد بدبین باشد شروع به صرفه جویی می کند. در امریکا این ضریب توسط دانشگاه میشگان سنجیده می شود (University of Michigan Consumer Sentiment Index) و روال کار بدین شکل است که بصورت تلفنی حداقل با ۵۰۰ مصرف کننده تماس برقرار کرده و سوالاتی در مورد هزینه کردن و صرفه جویی می پرسند و نتایج را جمع بندی و به اطلاع عموم می رساند.}

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =