02 شهريور 1400 - 12:19

خلاصه وضعیت بازارهای مالی جهان

آخرین قیمت نفت، طلا، دلار و سهام‌های آسیا و اقیانوسیه و وال استریت و قیمت ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز بررسی شد.
کد خبر : ۱۲۶۳۶۶
بازار مالی

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از افزایش قیمت نفت و رشد ارزش سهام ها در بازار آسیا و وال استریت  و کاهش قیمت دلار و  افزایش قیمت طلای جهانی و  افزایش قیمت ها در بازار معاملات ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت


قیمت نفت در معاملات آسیا افزایش یافت و معاملات آتی نفت خام برنت با ۰.۳۵ درصد افزایش به ۶۸.۹۹ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا ۰.۲۴ درصد افزایش یافت و به ۶۵.۸۰ دلار در هر بشکه رسید.


بازار سهام آسیا


در پی تأیید کامل واکسن کرونای فایزر توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده، سهام ها در آسیا و اقیانوسیه در معاملات روز سه شنبه افزایش یافت.  ام اس سی آی جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۱.۳۱ درصد افزایش یافت. شاخص هنگ هنگ سنگ هنگ کنگ تا بعد از ظهر ۱.۵۶ درصد افزایش یافت تیتان اینترنتی ۴.۵۶ درصد رشد کرد، در حالی که می توان بیش از ۹ درصد افزایش یافت و علی بابا ۵ درصد رشد کرد.


شاخص فناوری Hang Seng ۴.۵۲ درصد افزایش یافت. سهام های چین با افزایش ۱ درصدی کامپوزیت شانگهای و افزایش ۰.۸۵۶ درصدی کامپوزیت شنژن، بالاتر بود. نیک کی ۲۲۵ ژاپن ۱.۰۳ درصد افزایش یافت، سهام های گروه بزرگ سافت بانک حدود ۲ افزایش یافت. شاخص تاپیکس ۱.۱۱ درصد پیشرفت کرد. کاسپای کره جنوبی ۱.۴۴ درصد جهش کرد. اس اند پی/ای اس اکس ۲۰۰ در استرالیا، ۰.۳۳ درصد بالاتر رفت.



  • وال استریت


در وال استریت، کامپوزیت نزداک با ۱.۵۵ درصد جهش به ۱۴.۹۴۲.۶۵ واحد رسید. شاخص اس اند پی ۵۰۰، ۰.۸۵  درصد رشد کرد و به ۴۴۷۹.۵۳ رسید و داوجونز با ۲۱۵.۶۳ واحد افزایش به ۳۵۳۳۵.۷۱ رسید. این افزایش در حالی رخ داد که واکسن کووید -۱۹ فایزر اولین واکسن در ایالات متحده بود که توسط سازمان غذا و دارو تأیید کامل شد.



  • دلار و ارز


شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، در پی سقوط اخیر از بالای ۹۳.۲ در ۹۳.۰۳۹ قرار گرفت. ین ژاپن با ۱۰۹.۷۵ در هر دلار معامله شد که قوی تر از دیروز در برابر دلار آمریکا بود. دلار استرالیا در ۰.۷۲۱۶ دلار تغییر کرد.



  • قیمت جهانی طلا


طلا در پی کاهش ارزش دلار به دنبال تردیدهای فدرال رزرو به بالای ۱۸۰۰ دلار افزایش یافت. روز دوشنبه طلا در بالای سطح ۱۸۰۰ دلار قرار گرفت، کاهش دلار سرمایه گذاران را به سمت شمش کشاند، با افزایش موارد ابتلای کروناویروس ممکن است فدرال رزرو ایالات متحده کاهش حمایت اقتصادی را به تعویق بیندازد.


طلای اسپات با ۱.۳ درصد افزایش به ۱۸۰۳.۲۹ دلار رسید. معاملات آتی طلای آمریکا با ۱.۳ درصد افزایش به ۱۸۰۶.۳ دلار در هر اونس رسید. افزایش قیمت طلا باعث افزایش جهش در سایر فلزات شد، نقره با ۲.۵ درصد افزایش به ۲۳.۵۹ دلار در هر اونس رسید و پالادیوم حدود ۶ درصد افزایش یافت و به ۲۴۰۸.۶۹ دلار رسید. هر اونس پلاتین با ۲.۴ درصد افزایش به ۱۰۱۹.۴۴ دلار رسید.



  • قیمت ارزهای رمزنگاری شده


قیمت بیت کوین در ساعت ۱۱:۵۵ صبح به وقت تهران با ۱.۱۳ درصد افزایش به ۴۹۸۰۳.۰۰ دلار و اتریوم با ۱.۳۳ درصد افزایش به ۳۳۵۶.۹۸ دلار رسید

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها