04 شهريور 1400 - 10:34

پیامک‌های تبلیغاتی و شیوه‌های عجیب کلاهبرداری!

بانک ملی ایران نسبت به استفاده از لینک‌های آلوده ارسالی از سوی کلاهبرداران در قالب پیامک‌های تبلیغاتی هشدار داد.
کد خبر : ۱۲۶۴۰۸
کلاهبرداری پیامکی

به گزارش ایبِنا، روابط عمومی بانک ملی ایران اعلام کرد: اخیرا اطلاعاتی درباره انتشار پیام‌های تبلیغاتی شرکت های تجاری مطرح دنیا همچون تویوتا، آدیداس و... که دارای لینک های آلوده و احتمال آلودگی به بدافزارها برای خرابکاری در سازمان ها و ادارات دولتی بوده، گزارش شده است.


افراد سودجو با ارسال پیامک و یا برقراری تماس با موضوعاتی از قبیل برنده شدن در مسابقه ها، شرکت در قرعه کشی با جوایز ترغیب کننده و یا اخباری که مردم به دنبال آن هستند، کاربر را برای مشاهده یک وب سایت و یا مراجعه به لینک های ارسال شده ترغیب می کند که در نهایت پس از انجام مراحل خواسته شده، فعالیت های مخربی همچون نصب بدافزار برای دسترسی به داده های روی سیستم کاربر، اجرای کدهای آلوده به منظور دسترسی به شبکه های سازمانی، آلوده سازی کاربر برای سوءاستفاده از آن در جهت اهداف نفوذ گران و... صورت می گیرد.


بر این اساس ضرورت دارد مشتریان در صورت دریافت هر گونه پیام تبلیغاتی از طریق پیامک یا پیام رسان های داخلی و خارجی، از مراجعه به لینک های پیوست شده جدا خودداری کرده و پیام را برای مخاطبان خود ارسال نکنند.


لازم به ذکر است، این پیام ها نه تنها به شکل تبلیغات، بلکه ممکن است در قالب هر نوع پیامی که حاوی لینک برای مراجعه به صفحات دیگر باشد، ارسال می شوند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر