07 شهريور 1400 - 11:38
تا ماه دسامبر؛

هند استفاده آزمایشی از روپیه دیجیتال را آغاز می‌کند

رئیس بانک مرکزی هند گفت بانک مرکزی هند برنامه آزمایشی رمزارز خود را تا ماه دسامبر آغاز می‌کند.
کد خبر : ۱۲۶۴۷۲
هند

به گزارش ایبِنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، شاکتیکانتا داس، رئیس بانک مرکزی هند در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت بانک مرکزی هند برنامه آزمایشی رمزارز خود را تا ماه دسامبر آغاز می‌کند.


بانک مرکزی هند در حال مطالعه جنبه‌های مختلف رمزارزها، شامل امنیت آن، تأثیر آن بر بخش مالی هند و همچنین نحوه تأثیرگذاری آن بر سیاست‌گذاری پولی و گردش نقدینگی می‌باشد.


بانک‌های مرکزی جهان شامل چین، اروپا و انگلستان به دنبال رمزارزهایی هستند که توسط خود آنها به صورت مستقیم برای عموم مردم صادر شوند. به این رمزارزها ارز دیجیتال بانک مرکزی یا سی‌بی‌دی‌سی گفته می‌شود که در واقع ورژن آنلاین واحد پولی آن کشور هستند. در مورد هند به این ارز روپیه دیجیتالی گفته خواهد شد.


داس به سی‌ان‌بی‌سی گفت: ما در مورد رمزارزها به شدت محتاط هستیم چرا که این محصول نه تنها برای ماه بلکه برای کل جهان یک محصول کاملاً جدید است.


داس افزود: بانک مرکزی هند در مورد انتخاب اینکه صدور این رمزارز با محوریت مرکزی باشد یا از تکنولوژی توزیع صدور ارز (دی‌ال‌تی) استفاده شود، تصمیم‌گیری خواهد کرد.


دی‌ال‌تی به چندین بانک اجازه می‌دهد که به صورت همزمان تراکنش‌ها را به اشتراک گذاشته و ثبت کنند اما صدور مرکزی به معنای این است که چنین دیتابیسی تنها در اختیار بانک مرکزی باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر