09 شهريور 1400 - 15:03

ضریب جینی خانوارهای ایرانی در سال ۹۹ بالاتر از ۰.۴ شد

سال گذشته ضریب جینی خانوارهای کشور ٠,٤٠٠٦ است که در مقایسه با سال قبل ٠.٠٠١٤ افزایش نشان می‌­دهد و ضریب جینی خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٠.٣٨٣٥ و ٠.٣٥٩٠ است.
کد خبر : ۱۲۶۵۵۰
ضریب جینی

به گزارش ایبِنا، در سال ١٣٩٩ ضریب جینی خانوارهای کل کشور ٠,٤٠٠٦ است که در مقایسه با سال قبل ٠.٠٠١٤ افزایش نشان می­ دهد. همچنین ضریب جینی خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٠.٣٨٣٥ و ٠.٣٥٩٠ است که نسبت به سال قبل به ترتیب ٠.٠٠٠٨ و ٠.٠٠٥١ افزایش نشان می­‌دهد.


سال ١٣٩٩ -کل کشور


سهم بیست درصد کم­ درآمدترین و پردرآمدترین جمعیت به ترتیب ٠,٠٥٨٣ و ٠,٤٧٤٤ درصد است. نسبت ده، بیست و چهل درصد پردرآمدترین به ده، بیست و چهل درصد کم درآمدترین جمعیت به ترتیب ١٣,٩٦، ٨,١٣ و ٤,٣٢ است. شاخص پالما به ١,٩٦ و شاخص تیل به ٠,٢٧٢١ رسیده است. همچنین شاخص اتکینسون  ٠,٢٣٧٩ است.


سال ١٣٩٩ - مناطق شهری


سهم بیست درصد کم درآمدترین و پردرآمدترین جمعیت به ترتیب ٠,٠٦٣٩ و ٠,٤٦٢٤ درصد است. نسبت ده، بیست و چهل درصد پردرآمدترین به ده، بیست و چهل درصد کم درآمدترین جمعیت به ترتیب ١٢,٠٢، ٧,٢٤ و ٣,٩٩ است. شاخص پالما ١,٧٨ و شاخص تیل ٠,٢٤٩٢ است. همچنین شاخص اتکینسون ٠,٢١٧٥ است.


سال ١٣٩٩ - مناطق روستایی


سهم بیست درصد کم درآمدترین و پردرآمدترین جمعیت به ترتیب ٠,٠٦٨٣ و ٠,٤٤٠٦ درصد است. نسبت ده، بیست و چهل درصد پردرآمدترین به ده، بیست و چهل درصد کم درآمدترین جمعیت در مناطق روستایی به ترتیب ١٠,٥٤، ٦,٤٥ و ٣,٦٣ است.


شاخص پالما ١,٥٦ و شاخص تیل در ٠,٢١٦١ است. همچنین شاخص اتکینسون ٠,١٩٣٠ است. در سال ١٣٩٩ در مناطق شهری کمترین ضریب جینی مربوط به استان اردبیل (٠,٢٥٧٩) و بیشترین در استان سیستان و بلوچستان (٠.٤٥٧٠) مشاهده می‌­شود.


در این سال در مناطق روستایی کمترین ضریب جینی مربوط به استان خوزستان (٠,٢٤٠٩) و بیشترین در استان چهارمحال و بختیاری (٠.٣٦٢١) مشاهده می­شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها