10 شهريور 1400 - 08:30
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

اعطای کارت اعتباری رشد نقدینگی را کاهش می‌دهد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اعطای کارت اعتباری در قالب زنجیره تولید علاوه بر تامین سرمایه در گردش مورد نیاز تولیدکنندگان، رشد نقدینگی را نیز کاهش می‌دهد.
کد خبر : ۱۲۶۵۵۶
رحیم زارع

رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایبِنا، در رابطه با تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم در قالب زنجیره تامین اعتبار، اظهار کرد: هر چقدر پول نقد در جامعه کمتر شود و این اعتبارات موجود در مسیر تولیدات ملی صرف شود اقدامی مثبت است.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با تخصیص این کارت‌ها به مردم با زنجیره تامین اعتبار موافق هستم، زیرا این کارت‌ها به عنوان یک نوع تسهیلات به حساب می‌آیند و مردم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند تا مشکلاتشان را حل کنند.


زارع با بیان اینکه اقدام موثر دیگری که اتفاق افتاده است جایگزینی اعتبار به جای پول است، بیان کرد: این اتفاق یک فرهنگ بسیار درست است، زیرا هر روز ۳ هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می‌شود و پول نقد هر چقدر کمتر شود بهتر است.


وی تصریح کرد: امروزه در دنیا کارت‌های اعتباری حرف اول را می‌زنند و مردم با این کارت‌ها خرید انجام می‌دهند و پول نقد در نقل و انتقالات مردم دنیا دیگر جایی ندارد و در کشور ما نیز می‌توانیم با تخصیص این کارت‌ها کمکی به تولید داخلی داشته باشیم و مردم بتوانند کالای داخلی را خریداری کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر