10 شهريور 1400 - 13:38

مدیرعامل بانک رفاه کارگران هفته بانکداری اسلامی را تبریک گفت

در آستانه فرا رسیدن هفته بانکداری اسلامی، اسماعیل لله گانی مدیر عامل بانک رفاه کارگران این مناسبت را به کارکنان شبکه بانکی تبریک گفت.
کد خبر : ۱۲۶۵۷۱
مدیر عامل بانک رفاه کارگران هفته بانکداری اسلامی را تبریک گفت

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، متن این پیام به این شرح است:


هفته بانکداری اسلامی بر تمامی مدیران و کارکنان پرتلاش نظام بانکی مبارک باد.


دهم شهریورماه یاد آور اتفاق فرخنده و مبارکی است که 38 سال قبل تحت عنوان "قانون عملیات بانکی بدون ربا" در نظام بانکی کشور به وقوع پیوست و اجرایی شد. قانونی که راه و مسیر حرکت برای تحقق بانکداری اسلامی را به تصویر کشید تا به کمک این شیوه بانکداری، اولین هدف نظام اقتصاد اسلامی را که عدالت اجتماعی است تأمین کند.  


در این چند دهه که از عمر قانون عملیات بانکی بدون ربا می گذرد، نظام بانکی ما نقش مهم و ارزنده‌ای در اقتصاد بانک محورکشور ایفاء کرده است. نقشی که به واسطه آن امروزه 80 درصد تأمین مالی پروژه ها و طرح های اقتصادی را پوشش می دهد. توجه به سنت نیکوی قرض الحسنه و کمک به محرومان جامعه نیز از جمله آثار مبارک و خجسته ای است که با تصویب این قانون در جامعه رواج پیدا کرد و گامی دیگر در مسیر تحقق عدالت اجتماعی است.


 تدوین کنندگان این قانون در صدد استقرار نظام پولی و مالی بر مبنای عدالت اجتماعی و قوام گرفتن پایه های اقتصاد اسلامی بودند. اگر چه ممکن است در دستیابی به این هدف دشواری ها، چالش ها و کاستی هایی وجود داشته باشد، اما در این چند دهه تمامی فعالان شبکه بانکی در راه تحقق آن تلاش کردند که قابل ستایش است و باید این تلاش ها را ارج نهیم.


 بی شک با به روز رسانی و استفاده از فناوری های نوین در عرصه بانکداری و اصلاح نظام بانکی به منظور رفع مشکلات فعلی و اجرای بانکداری اسلامی به معنای کامل و با همت والا، تلاش مضاعف و استفاده از خرد و اندیشه جمعی شبکه توانمند بانکی و تمامی کسانی که دل درگرو رشد و توسعه کشور دارند، شاهد تحقق کامل این قانون و اهداف متعالی آن خواهیم بود.   


از درگاه خداوند سبحان، سلامتی بهروزی و توفیق تمامی تلاشگران شبکه بانکی کشور، پژوهشگران و فعالان این حوزه را خواستارم.



                                                  اسماعیل لله گانی


.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر