13 شهريور 1400 - 14:04

پرداخت هزینه سوخت‌گیری هواپیماها در گازپروم به یوآن و روبل

روسیه و چین همچنان برای تسویه حساب به نفع پول ملی، از کاربرد دلارهای آمریکا خودداری می‌کنند.
کد خبر : ۱۲۶۶۲۲
حذف دلار

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، الکساندر دیوکوف، مدیرعامل شرکت گازپروم در حاشیه مجمع اقتصادی شرقی به خبرنگاران گفت که گازپروم نفت دلارهای آمریکا را به یوان و روبل تبدیل می کند تا هزینه سوخت گیری پروازهوا پیماها به چین یا از چین را پرداخت کند.


دیوکوف گفت: ما از ماه سپتامبر شروع نموده و تا پایان سال تقریبا می توانیم تمام پرداخت سوخت هواپیمایی در چین را به یوان تبدیل کنیم. وی افزود: شهرک های سوخت رسانی به هواپیماهای چینی در فرودگاه های روسیه به روبل تبدیل می شود.


این توافق بین گازپروم نفت، که ۳۴ فرودگاه در چین را اداره می کند و اپراتور ملی سوخت جت چین، پس از مذاکرات طولانی در مورد دور شدن از پرداخت به دلار آمریکا، انجام شده است. با این حال، این اولین بار است که تجارت سوخت هواپیمایی روسیه و چین پرداخت ها را به ارزهای ملی منتقل می کند. به گفته دیوکوف، تسویه حساب های آزمایشی به یوان و روبل یک اثر اقتصادی اضافی را نشان داد.


دیوکوف گفت که شرکت او و اپراتور چینی قصد دارند حجم کل سوخت رسانی برای هوایماها در روسیه و چین را تا سال ۲۰۲۵ به دو برابر ۲۵۰ هزار تن برساند. حجم کل ایستگاه های سوخت رسانی هواپیماهای گازپروم نفت در چین در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به ۵۶.۵ هزار تن افزایش یافته است، ۱۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته و ۲۹ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹. مسکو و پکن به منظور نقش بیشتر ارزهای خود در بازارهای مالی جهانی تلاش می کنند و در چند سال گذشته گام های متعددی برای کاهش دارایی های خود در آمریکا برداشته اند.

برچسب ها: چین روسیه گازپروم
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر