15 شهريور 1400 - 13:22

اختصاص بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار به شرکت‌های دانش بنیان

بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار، از ابتدای سال ۹۴ تاکنون، از سوی صندوق توسعه ملی به شرکت‌های دانش بنیان فعال اختصاص یافته است.
کد خبر : ۱۲۶۶۸۵
دانش بنیان

به گزارش ایبِنا، با توجه به عقد تفاهم‌نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۷ مقرر شد؛ بخشی از تسهیلات صندوق توسعه ملی صرف پشتیبانی مالی از شرکت‌های خلاق و فناور دانش بنیان شود.


بر این اساس، از ابتدای سال ۹۴ تا کنون مبلغ ۲۷.۳۵۰ میلیارد ریال طی ۴۳ فقره قرارداد دانش بنیان در بانک‌های عامل سپرده‌گذاری شده که از این میزان، مبلغ ۲۵.۵۵۰ میلیارد ریال قرارداد دانش بنیان مربوط به بخش صنعت و معدن، مبلغ ۱.۴۰۰ میلیارد ریال مربوط به شرکت‌های فعال در بخش آب و کشاورزی و مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال مربوط به شرکت‌های فعال در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بوده است.


شایان ذکر است نرخ سود تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی در بخش آب و کشاورزی ۱۴ درصد و بخش‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی و صنعت و معدن ۱۶ درصد تعیین شده است که به منظور حمایت هر چه بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان، نرخ سودها به میزان ۴ درصد کاهش یافته و این میزان برای شرکت‌های فعال در بخش کشاورزی به ۱۰ درصد و برای شرکت‌های دانش بنیان بخش صنعت و معدن و صنایع تبدیلی و تکمیلی به ۱۲ درصد رسیده است.


یادآورمی‌شود تا پایان مرداد ماه سال جاری، از کل این میزان سپرده‌گذاری، مبلغ ۱۳.۹۲۶ میلیارد ریال (۵۱ درصد) درقالب ۲۰۹ طرح توسط بانک‌های عامل به متقاضیان تخصیص داده شده است.


گفتنی است؛ تسهیلات صندوق توسعه ملی به صورت دو نوع، سرمایه‌گذاری برای ایجاد یا توسعه‌ی واحدهای تولیدی (طرح) و سرمایه در گردش پرداخت می‌شود که مدت زمان تعیین شده برای بازپرداخت تسهیلات "طرح" ۷ سال و برای تسهیلات "سرمایه در گردش" ۲ سال در نظرگرفته شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر