16 شهريور 1400 - 09:22

ثبت‌نام بیش از ۸۷۰ هزار متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا امروز بیش از ۸۷۰ هزار متقاضی برای دریافت وام ودیعه اجاره مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر : ۱۲۶۷۰۱
مسکن

به گزارش ایبِنا، محمود محمودزاده افزود: بیش از ۱۴۶ هزار و ۵۰۰ متقاضی به ۱۵ شعبه بانک و مؤسسه مالی و اعتباری که در این طرح مشارکت دارند معرفی شدند و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر هم این تسهیلات را دریافت کردند.


وی ادامه داد: از نظر سقف پرداخت هم میزان اعتباری که برای این طرح در ستاد ملی مقابله با کرونا در نظر گرفته شده ۱۰ هزار میلیارد تومان است که به محض رسیدن به سقف پرداخت یا امکان تجدید اعتبار یا رسیدن به سقف تسهیلات تعریف شده برای هر بانک، انتهای طرح خواهد بود.


محمودزاده گفت: تا زمانی که پرداخت تسهیلات به سقف مورد اشاره نرسد محدودیتی در ثبت نام نخواهیم داشت. وی خاطر نشان کرد: تمام مستأجرانی که اجاره نامه رسمی با کد رهگیری دارند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند؛ البته باید خانوار باشند و این تسهیلات به جز خانم‌های بالای ۳۵ سال که بر اساس قانون به عنوان خودسرپرست تلقی می‌شوند به مجردان پرداخت نمی‌شود.


معاون وزارت راه و شهرسازی افزود: افرادی که این تسهیلات را در سال گذشته دریافت کردند به دلیل محدودیت بانکی در تسویه وام قبلی، امکان اخذ تسهیلات جدید ندارند و از این تسهیلات نمی‌توانند استفاده کنند، ولی از نظر وزارت راه و شهرسازی نداشتن مالکیت، مستأجر بودن و دارا بودن اجاره نامه رسمی با کد رهگیری ملاک پرداخت این تسهیلات است.


وی درباره شرایط ضمانت در این تسهیلات هم گفت: در ستاد ملی مقابله با کرونا همواره تاکید شده که مجموعه بانک‌هایی که در این طرح مشارکت دارند با حداقل ضمانت‌های ممکن این خدمات را ارائه دهند، ولی قوانین داخلی بانک‌ها متفاوت است؛ البته این موارد را به بانک مرکزی اطلاع رسانی کردیم و باز هم پیگیری خواهیم کرد.  


 محمودزاده تصریح کرد: افرادی که در سامانه جامع اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند و مدارک آن‌ها تکمیل باشد از زمانی که شعبه بانک را انتخاب می‌کنند کمتر از ۲۴ ساعت از طریق سامانه به بانک مربوطه معرفی می‌شوند؛ روال اداری در بانک جدا از زمان مورد اشاره است.


وی از متقاضیان وام ودیعه اجاره مسکن که ثبت نام کردند و واجد شرایط دریافت این تسهیلات هستند، درخواست کرد یک بار دیگر با مراجعه به سامانه جامع اقدام ملی مسکن در صورتی که مدرک ناقص یا عدم انتخاب شعبه بانک دارند آن را اصلاح کنند تا به واسطه یک فراموشی یا اشتباه سیستم، کار آن‌ها به تعویق نیفتد.

برچسب ها: مسکن وام
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها