18 شهريور 1400 - 12:06

تحقق رشد اقتصادی با حمایت از تعاونی‌ها

رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از تعاونی‌ها منجر به رشد اقتصادی و رنگین شدن سفره مردم می‌شود.
کد خبر : ۱۲۶۷۷۱
دلخوش

به گزارش ایبِنا به نقل از صداوسیما؛ سیدکاظم دلخوش با اشاره به اینکه پس از انقلاب، تعاونی‌ها با هدف حل مشکلات اقتصادی مردم در شهرها و روستاهای مختلف سراسر کشور راه‌اندازی شد، افزود: طی سال‌های گذشته برای تقویت تعاونی‌ها، قوانین خوبی تدوین و تصویب شد.


وی با تاکید براینکه امروزه قوانین بدون نقصی برای حضور تعاونی‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی وجود دارد، اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند:" تا افق ۱۴۰۴ سهم تعاونی‌ها از اقتصاد ایران باید به ۲۵ درصد برسد و این نیاز به ایجاد جهش در این حوزه دارد. "


دلخوش گفت: اوایل انقلاب مردم تعاونی‌ها را بیشتر با روغن، پودر لباسشویی، برنج و ... می‌شناختند، اما تعاونی‌ها امروزه نقش بسیار خوبی در بخش‌های مختلف صنعت، ساختمان سازی، تولید و توزیع دارند.


نماینده مردم صومعه‌سرا در ادامه افزود: اکنون حدود ۱۴ میلیون نفر از هموطنان عضو تعاونی‌های مختلف کشور هستند، اما هنوز نتوانستند به سهم ۲۵ درصدی اقتصاد کشور برسند و سهم ۶ تا ۷ درصدی در اقتصاد کشور دارند که ان شاءالله با حمایت دولت جدید، از ظرفیت تعاونی‌ها، این سهم افزایش خواهد یافت.


وی با تاکید براینکه تعاونی‌ها نشان دادند که می‌توانند نقش موثری در اقتصاد کشور داشته باشند، گفت: معتقدم اگر دولت بخواهد در سفره مردم اثرگذار باشد نخستین و بهترین راه، همین حمایت دولت و دستگاه‌های مختلف اجرایی از تعاونی‌ها است.


رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته بخش تعاون مانند بخش خصوصی در عرصه اقتصادی کشور تثبیت نشده، گفت: یکی از مشکلات این بوده که بخش تعاون همیشه زیر نظر وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و این وزراتخانه نتوانست نقش خودش را در جهت کمک به رشد و توسعه تعاونی‌های کشور ایفا کند و همیشه به دید نابرابری به بخش تعاون کشور نگاه شد.


وی پراکندی تعاونی‌ها را از دیگر علل رشد نکردن تعاونی‌ها در کشور خواند و گفت: مجلس هم باوجود تصویب قوانین خوب برای حمایت از تعاونی‌ها، نتواست در بخش نظارتی دستگاه‌های مسئول را به سوال و پاسخگویی کامل بکشاند.


وی در پایان با بیان اینکه امید مردم برای حل مشکلات اقتصادی به دولت جدید بیشتر شده است، افزود: بعد از این نباید شاهد بروز ضعف‌های اقتصادی در کشور باشیم و دولت می‌تواند از وجود تعاونی‌ها برای رشد اقتصادی استفاده کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر