21 شهريور 1400 - 09:37
روح اله خدارحمی خبرداد:

آمادگی بانک کشاورزی برای آغاز سال زراعی جدید

مدیرعامل بانک کشاورزی از آمادگی این بانک برای همراهی با کشاورزان در سال زراعی جدید خبرداد.
کد خبر : ۱۲۶۸۱۳
خدارحمی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، روح اله خدارحمی صبح روز چهار شنبه ۱۷شهریور ماه در دیدار با نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی با اعلام مطلب فوق افزود: خوشبختانه این بانک از عهده تکالیف و وظایف خود در قبال بخش کشاورزی به خوبی برآمده است.


خدارحمی با اشاره به افزایش هزینه های تولید در بخش کشاورزی و ضرورت حمایت از فعالان این بخش، از رشد بیش از ۵۰ درصدی اعتبارات پرداختی به بخش کشاورزی در ۵ ماهه نخست سال جاری  در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  خبرداد و افزود: این میزان تسهیلات با اتکا به منابع داخلی بانک کشاورزی در اختیار فعالان بخش کشاورزی قرار گرفته است که نشان دهنده رشدی بی سابقه است.


خدارحمی با اشاره به آغاز سال زراعی جدید،از آمادگی بانک کشاورزی برای همراهی با کشاورزان خبرداد و خاطرنشان کرد: با هدف تولید بذرگواهی شده مورد نیاز در فصل زراعی جدید،تسهیلات پرداختی به این بخش در نیمه نخست سال جاری رشد قابل توجهی داشته و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۵ برابر افزایش یافته است.


وی به ضرورت توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به عنوان یکی از عوامل اساسی رشد و پایداری تولید در بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد: در سال جاری مبلغ۳۰هزار میلیارد ریال به توسعه مکانیزاسیون اختصاص یافته است که با پرداخت ۲۳هزار میلیارد ریال آن ،تاکنون نزدیک ۸۴ درصد این برنامه محقق شده است و هیچ تقاضایی را برای تأمین ماشین آلات کشاورزی بدون پاسخ نگذاشته ایم.


مدیرعامل بانک کشاورزی تأکید کرد، بر اساس اولویت های بخش کشاورزی و اختصاص منابع به زیربخش های اساسی و موثر در تولید پایدار بخش کشاورزی  به ویژه مکانیزاسیون و تولید بذرگواهی شده،کمک کردیم بخش کشاورزی برای سال زراعی جدید مشکلی نداشته باشد.


خدارحمی خرید تضمینی محصولات استراتژیک به ویژه گندم با عاملیت بانک کشاورزی را یکی  ازاقدامات این بانک در اجرای سیاست های دولت و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: بهای خرید تضمینی این محصولات علی رغم افزایش تعهدات بانک به دلیل افزایش قیمت،در کوتاه ترین زمان ممکن به حساب کشاورزان واریز شد.


مدیرعامل بانک کشاورزی با توجه به اهمیت تأمین گندم مورد نیاز کشور، به موضوع واردات این محصول اشاره کرد و از اختصاص مبلغ ۱۵هزار میلیارد ریال از منابع این بانک برای واردات گندم در سال جاری خبرداد.


خدارحمی تقویت بنیه مالی بانک کشاورزی را به دلیل نقشی که در امنیت غذایی مردم و پشتیبانی از قشر شریف کشاورز ایفا می کند ضروری دانست و خاطر نشان کرد: سال گذشته با هماهنگی و حمایت دستگاه های ذیربط،سرمایه این بانک افزایش یافت و انتظار می رود در سال جاری نیز این حمایت ها استمرار یابد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر