21 شهريور 1400 - 15:14

شتاب تورم تولیدکننده آمریکا در ماه آگوست

تورم تولیدکنندگان آمریکا در ماه آگوست شتاب گرفت و قیمت‌های عمده فروشی نسبت به سال گذشته ۸.۳ درصد افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۶۸۲۸
تورم

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، وزارت کار گزارش داد قیمت های نهایی که تولیدکنندگان برای کالاها و خدمات مورد تقاضا در ماه آگوست دریافت کردند با بالاترین نرخ سالانه از سال ۲۰۱۰ تا کنون افزایش یافته است.


شاخص قیمت تولیدکننده در این ماه ۰.۷ درصد افزایش یافت، بالاتر از تخمین افزایش ۰.۶ درصدی داو جونز، هر چند در ماه جولای کمتر از یک درصد افزایش یافت. این شاخص ۸.۳ درصد افزایش سالانه داشت، که بیشترین افزایش سالانه از نوامبر ۲۰۱۰ است. این به دنبال افزایش ۷.۸ درصدی در ماه جولای رخ داد، که آن هم یک رکورد بود.


این داده ها با وجود نگرانی از تورم ناشی از مسائل مربوط به زنجیره تامین، کمبود کالاهای مصرفی و تولیدی مختلف و افزایش تقاضا مربوط به همه گیری کووید -۱۹ است. مقامات فدرال رزرو انتظار دارند که فشارهای تورمی در طول سال کاهش یابد، اما این فشارها همچنان ادامه دارد و احتمالاً این روند ادامه خواهد داشت.


بدون احتساب غذا، انرژی و خدمات تجاری، قیمت نهایی تقاضا برای این ماه ۰.۳ درصد کاهش یافته، کمتر از تخمین ۰.۵ درصدی داو جونز. با این حال، PPI را نسبت به سال قبل ۶.۳ درصد افزایش داد، که بیشترین افزایش رکورد برای داده ها به آگوست ۲۰۱۴ برمی گردد.


به لطف افزایش ۱.۵ درصدی خدمات تجاری، یا حاشیه های دریافت شده توسط عمده فروشان و خرده فروشان، خدمات تقاضای نهایی ۰.۷ درصد در این ماه افزایش یافت. هزینه حمل و نقل و انبار ۲.۸ درصد افزایش یافت.


حدود یک سوم از سود کلی از سلامتی، زیبایی و کالاهای نوری بود که ۷.۸ درصد افزایش یافت. قیمت های مربوط به مراقبت های سرپایی بیمارستانی کاهش ۱.۵ درصدی سود را نشان داد. قیمت نهایی کالاهای مورد تقاضا ۱ درصد در این ماه افزایش یافت، که عمدتا با افزایش ۲.۹ درصدی در غذاها که به نوبه خود ناشی از افزایش ۸.۵ درصدی قیمت گوشت بود، افزایش یافت. قیمت طیور ذبح شده ۱۱ درصد افزایش یافت. قیمت آهن، فولاد و سوخت دیزل کاهش یافت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها