22 شهريور 1400 - 10:15
باهدف حمایت از تولید داخلی؛

پست بانک ایران تفاهم‌نامه همکاری پنج جانبه امضا کرد

تفاهم نامه پنج جانبه همکاری مشترک، پست بانک ایران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت مخابرات ایران و سازمان فناوری اطلاعات ایران به امضا رسید.
کد خبر : ۱۲۶۸۴۲
پست بانک

به گزارش ایبِنا به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بهزاد شیری مدیر عامل بانک در این مراسم که با هدف کمک به تولید داخلی فناوری های راهبردی و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان به امضا رسید با اشاره به اینکه پست بانک ایران به عنوان یک بانک گسترده در شبکه بانکی کشور در بخش فناوری اطلاعات با وجود بیش از ۶۰۰۰ باجه بانکی  روستایی ارائه خدمات بانکی در مناطق روستایی،حمایت ویژه از فعالان بخش ICT را در دستور کار قرار داده است، گفت: همواره تلاش کردیم عمده سبد خدماتی بانک را با اولویت حمایت از فعالین بخش روستایی و فناوری اطلاعات، به سمت تولید هدایت کنیم.



وی افزود: با اقدامات پست بانک ایران در حال حاضر روزانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تراکنش انواع خدمات بانکی به روستاییان ارائه می شود.



شیری با بیان اینکه اگر توسعه خدمات و حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نبود امکان ارائه انواع خدمات بانکی و ارتباطی به مناطق محروم و روستایی وجود نداشت، گفت: برای توسعه خدمات در بخش ICT از سال قبل با صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق توسعه ملی تفاهم نامه امضا کرده ایم تا منابع مالی به حوزه فناوری اطلاعات کشور هدایت شود و افتخار می کنیم که جز اولین بانک ها در اخذ موافقت عاملیت صندوق توسعه ملی در این بخش باشیم.



مدیر عامل پست بانک ایران افزود: خوشبختانه فعالان حوزه فناوری اطلاعات در پست بانک ایران وزن قابل توجهی دارند و امروز نمود واقعی پشتیبانی و مانع زدایی را در بخش تولید و مشارکت داشته ایم و به سهم بانک نقش ارزنده‌ای برای تحقق اهداف داشته باشیم.



شیری افزود: یکی از  سیاست های مهم اقتصاد مقاومتی ، سیاست جایگزینی واردات با تولید داخلی است که با اجرای پروژه هدف  تفاهم نامه این مهم نمود عینی می یابد.



مدیر عامل پست بانک ایران با اشاره به اینکه تفاهم نامه پنج جانبه با هدف بهره گیری از توانمندی های شرکتهای دانش بنیان برای رفع نیازمندیهای صنعت مخابراتی کشور به امضا طرفین رسیده است، گفت: شناسایی نیازهای شرکت مخابرات ایران برای معرفی به شرکتهای دانش بنیان فعال در این حوزه با هدف کاهش زمان، هزینه تولید و عرضه، تعمیر و نگهداری و به روزرسانی سیستم ها و کاهش وابستگی به محصولات و شرکتهای خارجی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.



شیری ادامه داد: استفاده از ظرفیتهای شرکت مخابرات ایران  برای رفع نیازمندیهای راهبردی صنعت مخابراتی، رشد و توسعه محصولات و خدمات دانش بنیان اهدف دیگرامضای این تفاهم نامه مشترک است.



وی با تاکید بر اینکه پست بانک ایران وظیفه تامین مالی این تفاهم نامه را به عنوان عامل صندوق نوآوری و شکوفایی بر عهده دارد، افزود: کمیته ای متشکل از نمایندگان پنج دستگاه، راهبری اجرای این تفاهم نامه را بر عهده خواهند داشت و نمایندگان طرفین جلسات دوره ای مشترک  برگزار می کنند تا برنامه ریزی و هماهنگی های لازم را انجام دهند.



بر اساس این گزارش، زمان شروع همکاری از تاریخ امضای طرفین و مبادله آن بوده و اعتبار آن به مدت 5 سال شمسی از تاریخ امضای تفاهم نامه تعیین شده است.



بر اساس این تفاهم نامه سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور کمک به توسعه شبکه فیبر نوری تلاش می کند تا تعرفه اینترنت ثابت را از اینترنت تلفن همراه (5G) به مدت سه سال پایین تر نگه دارد.



در این مراسم، بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران، مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی وحدت رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، سید صادق خیاطیان رییس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشتند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر