28 شهريور 1400 - 09:19

تداوم سطح یک توانگری مالی بیمه ایران معین

ایران معین برای نهمین سال متوالی سطح یک توانگری مالی را از آن خود کرد.
کد خبر : ۱۲۶۹۹۳
.

به گزارش ایبِنا، بر اساس اعلام بیمه مرکزی شرکت ایران معین در حالی توانست برای نهمین سال متوالی دربالاترین سطح توانگری مالی قرار گیرد که یکی از مهم ترین شاخص‌های ارزیابی شرکت‌های بیمه‌ای سطح توانگری مالی است.


در آذرماه سال ۹۹ که بسیاری از شرکت‌های بیمه مشمول تذکر نهاد ناظر برای پذیرش و نگهداری ریسک متناسب با سرمایه شرکت شدند، بیمه ایران معین نیز به منظور متناسب سازی بین سرمایه الزامی به ویژه ریسک بیمه‌گری با سرمایه موجود شرکت اقداماتی را آغاز کرد. محدودیت جذب پرتفوی در مناطق آزاد موجب شد که این شرکت اقدام به مشارکت در قرارداد اتکایی بیمه درمان تکمیلی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران کند.


با آنکه اعضای هیات مدیره ایران معین در زمان پذیرش این ریسک بدلیل نوع رشته بیمه‌ای قرارداد منعقده (درمان) کاهش امتیاز توانگری مالی نسبت به سال قبل را پیش بینی کردند اما به دلیل سودده بودن قطعی قرارداد مذکور، مشارکت در آن به تصویب رسید تا متناسب سازی هوشمندانه ای بین سرمایه الزامی به ویژه ریسک بیمه‌گری با سرمایه موجود شرکت صورت گیرد.


با وجود پذیرش چنین ریسکی، شرکت بیمه ایران معین با ثبت امتیاز ۲۵۰ در سال ۱۴۰۰ و کسب رتبه چهارم در بین شرکت‌های بیمه جنرال صنعت، موفق شد برای نهمین سال متوالی تاییدیه سطح یک توانگری را از بیمه مرکزی دریافت کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر