30 شهريور 1400 - 10:58
ایبِنا بررسی کرد؛

آشنایی با بانک صنعتی و بازرگانی چین(ICBC)

بانک صنعتی و بازرگانی چین به همراه بانک چین، بانک کشاورزی و بانک سازه، به عنوان یکی از ۴ بانک بزرگ دولتی در جمهوری خلق چین است که بخشی از سهام آن در بازارهای بورس شانگهای و بورس هنگ‌کنگ معامله می‌شود.
کد خبر : ۱۲۷۰۴۰
آی سی بی سی

به گزارش ایبِنا، بانک صنعتی و بازرگانی چین(ICBC)  بانک دولتی چین است، این بانک در اول ژانویه ۱۹۸۴ توسط دولت چین تاسیس شد و هم‌اکنون مالک شبکه گسترده‌ای از ۱۸ هزار شعبه داخلی و ۱۰۶ شعبه بین‌المللی است.


بانک صنعتی و بازرگانی چین به همراه بانک چین، بانک کشاورزی چین و بانک سازه چین، یکی از ۴ بانک بزرگ دولتی در جمهوری خلق چین محسوب می‌شود. شعبه مرکزی بانک صنعتی و بازرگانی چین در شهر پکن قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازارهای بورس شانگهای و بورس هنگ کنگ معامله می‌شود.


این بانک طیف وسیعی از محصولات و خدمات مالی را به ۸.۶۰ میلیون مشتری شرکتی و ۶۸۰ میلیون مشتری شخصی ارائه می دهد. این بانک به طور آگاهانه مسئولیت های اجتماعی را با استراتژی توسعه و عملیات و فعالیت های مدیریتی ادغام کرده و در زمینه های حمایت از مهار همه گیری، ترویج منابع مالی فراگیر، حمایت از فقرزدایی و احیای روستایی، توسعه منابع سبز و مشارکت در رفاه عمومی، به رسمیت شناخته شده است.


این بانک رتبه یک را در بین ۱۰۰۰ بانک برتر جهان توسط The Banker، رتبه اول را در Global ۲۰۰۰ توسط Forbes و رتبه اول را در لیست بانک های تجاری Global ۵۰۰ در Fortune برای هشتمین سال متوالی و در بین ۵۰۰ مارک بانکی برتر Brand Finance برای پنجمین سال متوالی رتبه اول را به خود اختصاص داد.


در سال ۲۰۲۰، این بانک سود خالص ۳۱۷۶۸۵ میلیون یوآن را دریافت کرد که نشان دهنده افزایش ۴۳۲۴ میلیون یوآن یا ۱.۴ درصد نسبت به سال قبل است. بازده متوسط ​​دارایی های کل ۱.۰۰ درصد و بازده متوسط ​​دارایی های موزون ۱۱.۹۵ بود. مبلغ ۸۰۰۰۷۵ میلیون یوآن درآمد، نشان دهنده افزایش ۳.۱ درصدی است که از این میزان، سود خالص ۲.۳ درصد افزایش یافته و به ۶۴۶۷۶۵ میلیون یوآن رسیده است.


آقای چن سیچن(chen siqing) از ماه می ۲۰۱۹ به عنوان رییس و مدیر اجرایی بانک فعالیت می کند. آقای چن از موسسه مالی و اقتصادی هوبی فارغ التحصیل شد و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) را از دانشگاه مورداک استرالیا دریافت کرد. او یک حسابدار رسمی و اقتصاددان ارشد است.


http://www.icbc-ltd.com/ICBCLtd/About%۲۰Us/Introduction/

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر