30 شهريور 1400 - 11:47

پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی قیمت برق در فرانسه

یک سازمان مصرف کننده فرانسوی هشدار داد که قیمت برق در زمستان امسال در فرانسه ۱۰ درصد افزایش دارد.
کد خبر : ۱۲۷۰۴۹
قیمت برق فرانسه

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، با افزایش قیمت گاز طبیعی اروپا در هفته های اخیر، سازمان مصرف کننده فرانسوی UFC-Que Choisir نسبت به افزایش بی سابقه قیمت برق برای این کشور هشدار داد. بر اساس روش محاسبه تعرفه مقرر برای فروش برق، این سازمان برآورد کرده که قیمت برق در فرانسه تا آغاز سال  ۲۰۲۲ به میزان ۱۰ درصد افزایش می یابد.


طبق داده های به دست آمده هزینه های یک خانوار چهارنفره که از گرمایش برقی استفاده می کنند در دهه گذشته از ۱۰۷۲ یورو در تابستان ۲۰۱۱ به ۱۵۵۳ یورو در آگوست ۲۰۲۱ به میزان تقریباً ۵۰ درصد افزایش یافته است. با افزایش ۱۰ درصدی پیش بینی شده توسط این سازمان برای سال ۲۰۲۲، از ژانویه ۲۰۱۹، ۲۵ درصد قبض برق افزایش می یابد.


هفته گذشته برونو لو مایر، وزیر اقتصاد گفت که فرانسه در حال بررسی برنامه هایی برای ارائه یارانه برای کمک به حداقل رساندن تاثیر افزایش قیمت گاز و برق برای خانوارهای کم درآمد است.  این وزیر گفت که در حالی که قیمت ها در سال جاری به طور مداوم افزایش یافته، اما بایستی در سال ۲۰۲۲ تثبیت شود. وی افزود که اصلا خطر تورم سیستماتیک وجود ندارد.


در همین حال، آمارها نشان داد که قیمت های گاز خانگی در فرانسه تا ماه سپتامبر ۸.۷ درصد افزایش یافته، در حالی که قیمت های سوخت حتی در برخی از پمپ بنزین های فرانسه به ۲ یورو در هر لیتر رسیده است. سازمان UFC-Que Choisir از دولت خواسته تا مالیات بر مصرف کننده را کاهش دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر