30 شهريور 1400 - 12:40
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

ریزش شاخص بورس به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۶۵۵۲ واحدی معادل ۲.۵۶ درصد به یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۲۲۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۴۴۳ واحدی به ۲۰ هزار و ۷۲۲ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۷۰۵۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه سی شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹۱۲۶ واحدی معادل ۲.۵۶ درصد به رقم ۳۴۷ هزار و ۳۳۶ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۱۰۸۹ واحدی، عدد ۴۲۱ هزار و ۵۲۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۹۹۷ واحدی به رقم ۲۶۵  هزار و ۹۷۹ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۲۶۱۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۹۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۲۰۲۴ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۶ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۷۳۳۰ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۷۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، کگل، کچاد، فملی و پارسان با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فسبزوار، کیمیاتک و امین، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۶۲۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۱۳ هزار و ۸۰۳ نوبت معامله و به ارزش ۵۳  هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کیمیاتک(آریان کیمیا تک) با ۴.۹۸  درصد رشد و پس از آن، نمادهای غشصفا، قلرست، خریخت و لخزر بود. همچنین نماد معاملاتی چکاوه(صنایع‌کاغذسازی‌کاوه‌) با ۴.۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای دلقما، قشکر، دابور و ساروم قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها