31 شهريور 1400 - 13:18
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

پایان قرمز بورس در آخرین روز تابستان؛ شاخص بازهم کاهش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۸۳۴ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۴۰۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۵۷ واحدی به ۲۰ هزار و ۵۶۴ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۷۰۷۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه سی و یکم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۲۰۷ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به رقم ۳۴۶ هزار و ۱۳۴ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۶۰۲۳ واحدی، عدد ۴۱۵ هزار و ۴۹۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۸۰۰ واحدی به رقم ۲۶۲ هزار و ۱۷۷ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۴۴۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۹۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۰۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۵۰۸ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۶۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارس، شستا، فخوز، اخابر، رمپنا و خودرو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپنا، شتران و وصندوق ، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۲۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۵۹۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۷۱ هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غشصفا(شیرپاستوریزه‌پگاه‌اصفهان‌) با ۴.۹۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای لسرما، اتکام، خریخت و خزر بود. همچنین نماد معاملاتی بکاب (صنایع‌جوشکاب‌یزد) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سنیر، آبادا، کدما و ولپارس قرار گرفتند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها